سنندج؛

خصوصیات كودكان كاليو يا سبك مغز چیست؟

یک مشاوره روانشناسی گفت: كودكان عقب مانده ي ذهني در سه دسته طبقه بندی می شوند که شامل گروه کانا (دارای بهره هوشی کمتر از 25)، گروه کالیو(دارای بهره هوشی بین 25-50) و گروه کودکان کودن (دارای بهره هوشی بین 50 تا 70) می باشند.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران سنندج، علی سلیمانی گفت: این کودکان دارای مشخصاتی از قبیل تربیت پذیر بودن، قادر به حرف زدن، توانایی کنترل مثانه اما عدم ثبات در دقت و تمرکز حواس، خستگی پذیری شدید می باشند. 

وی افزود: این افراد در صورت نيازمندي مطيع و مهربان و در مقابل مخالفت گويي ديگران عصباني و خشم آلود هستند.

این روانشناس گفت: کودکان کالیو نسبت به افراد خانواده دلبستگي شديد دارند و از حضور افراد بيگانه بيمناك و وحشت زده مي شوند. 

 وی با اشاره به اینکه این کودکان مقررات اخلاقی و اجتماعی را رعایت نمی کنند، بیان کرد: توانايي ذهني آنان در هر سني باشند در حدود كودكان شش تا هفت ساله باقي مي مانند. 

سلیمانی گفت: چنانچه این کودکان از نظر خصوصيات خلقي زياد نامتعادل نباشند، مي توانند كارهاي ساده و يكنواخت را (بدون سرعت و دقت كافي) انجام داده و حتي استقلال اقتصادي كسب کنند.

وی در پایان با اشاره به اینکه در گذشته هاي دور عامل اصلي عقب ماندگي را وراثت مي دانستند، افزود: با اقدامات آموزشی و اجتماعی می توان یک زندگی طبیعی در خارج از بیمارستان را برای این افراد فراهم کرد که شامل مدارس ویژه، انجام کارهای خانه داری، صنایع دستی، حمایت از این افراد و خانواده آنان می باشد. 

 
انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سید
۱۳:۰۴ ۱۸ مرداد ۱۳۹۴
باسلام لطفا" بفرمایید افراد سالمی که اعمال افراد کالیو را انجام میدهند از چه دسته ای هستند؟

با تشکر از مطلب شما