بخشی از وصیت نامه مرحوم استادعلی آهی؛

تهی دستی شرمنده، بسوی کریمی بخشنده ، رهسپار گردید

تهی دستی شرمنده، بسوی کریمی بخشنده ، رهسپار گردید، که بردن زاد و توشه در نزد آن کریم بسیار ناپسند بود. او را ناخواسته به جایگاه ابدیش روانه ساختند.

به گزارش خبرنگار معارف باشگاه خبرنگاران،عَنِ النَّبی (ص): مَنْ ماتَ عَلی وصِیّهٍ حسنه مات شهیدا  پیغمبر (ص) فرمود: کسیکه بمیرد وصیت نیکو نموده باشد شهید مرده است.

ما از او هستیم و بازگشت ما بسوی اوست
ز حکمت نموده خلق و به رحمت روند خلق

تهی دستی شرمنده، بسوی کریمی بخشنده ، رهسپار گردید، که بردن زاد و توشه در نزد آن کریم بسیار ناپسند بود. او را ناخواسته به جایگاه ابدیش روانه ساختند.

آن ذره‌ای که هیچ نبود است در حساب
بردش حسابگر بسوی عالم مآب

او از فرط شرمساری دلش پذیرای این سفر نبود ، زیرا دستش خالی از زاد و توشه‌ای بود که امیرالمومنین علی (ع) فرمود: آه آه مِنْ قِلَّه الزّاد وَ بُعْدِ الَّسفَرْ که چنین گفته اند:

به قیامت در بار همه را بگشایند
آنچه خواهی که نبینند در آن بار منه

بنده رو سیاهی که دین او اسلام و کتاب او قرآن و قبله او کعبه و معتقد به مذهب جعفری یعنی شیعه امامیه بود و خداوند متعال را از دو حد تشبیه و تعطیل خارج دانسته و بیزار از جبر و تفویض بوده ، و بِما اَنْزَلَ الله و بِما جاءَ بِهِ النَّبی (ص) و ولایت ائمه معصومین (ع)اعتقاد داشته و پروانه وش گرد شمع خوف و رجا می سوخت و هراسان از اشدالمعاقبین و عفو و رحمت واسعه ارحم الراحمین که لاتَقْنَطوا مِنْ رَحْمَتِ الله تنها توشه او بود امیدوار ، و اعتقاد به سوال قبر و برزخ و معاد معتقد به بهشت و دوزخی بود که کلید آن بدست اول مظلوم عالم خلقت امام موحدان یعنی امیرالمومنین علی (ع) سپرده شده است و چنین یقین او بود علیٌ حُبُهُ جُنَّه ، قسیم النارِ و الجَنَّه ، وَصِیِّ المصطقی حَقَاً، امام الانس و الجِنَّه ، « دوستی علی سپر است ، اوست تقسیم کننده بهشت و دوزخ ، حقیقتاً وصی پیغمبر اسلام است ، امام جن و انسان است».

"او” به فضل و کرم الهی و شفاعت اهل بیت (ع)امیدوار بود،‌ و نیز همواره در آرزوی ظهور منجی عالم بشریت حضرت بقیه الله الاعظم حجه بن الحسن العسکری (عج) چشم به راه و دل نگران ، و معتقد به رجعت آل محمد (ع) بود امیدوار است که خداوند متعال به فضل و کرم خویش او را جزء یاران امام عصر (عج) و ائمه معصومین قرار دهد ، "او” او دوستان وبستگان را به رعایت تقوی و پرهیزکاری توصیه می نماید ، برادری و شفقت را به شیعیان آل محمد (ص) خواستار است . صله رحم را ولو به پیام دادن و رسیدگی نمودن به کار آنان لازم و زیارت اهل قبور را لازم الاجرا که حضرت امیرالمومنین علی (ع) فرمود:

زوُروُا مَوْتاکُمْ فَاِنَّهُمْ یَفْرَحونَ لِزیارَتِکُمْ
به زیارت قبر خویشاوندان بروید بدرستیکه آنان از دیدن شما خوشحال می شوند و زیارت اهل قبور را توصیه می نماید، امید عفو و رحمت واسعه الهی را داشته و ندای یا ارحم الراحمین را در گوش جان دارد، و با این احوال، عالم قبر و برزخ و قیامت را پیش رو:

اَلا اُخْبِرْکُمْ بِیَوْمِ فَقْری یُومَ اوُضَعُ النّاسْ فی قَبْری
آیا خبر ندهم شما را از فقر و بیچارگی ام آن روزی است که مردم مرا در قبرم می گذارند.

خداوندا آن روزی که مردم و خویشاوندان و فرزندان و آشنایان مرا در قبرم تنها می گذارند و همگی فوق الارض در پی کارهای روزانه خویش به شادمانی روانه و مشغول استراحت و غذا خوردن و به آسایش و رفاه ، عمر خود را می گذرانند ، همزمان در همان ساعت است که من در تحت الارض باید پاسخگوی رسولان الهی نکیر ومنکر باشم ، خداوندا من در آن حال فریاد رسی ندارم و با تهی دستی که دارم فقط گناهانم را به تو عرضه می کنم و جز تو امیدوار به کسی نیستم ، وامید مغفرت و بخشش ، فقط از تو دارم و همواره می گویم اَلّلهُمَّ اغْفِرْلی عَظیمِ ذُنُوبی بِعَظیمِ عَفْوِکْ وَ کَثیرَ تَفریطی بِظاهِرِ کَرَمِکْ « خدایا گناهان بزرگ مرا به عفو و بخشش بزرگت ببخش ، و بسیاری خودداری کردن مرا ” از انجام کارهای نیک ” به فضل و کرم آشکارت در گذر » شایان ذکر است بنا به وصایای پیغمبر اسلام حضرت محمد (ص) که به امیرالمومنین (ع)فرمودند : یا علی لَیْسَ عَلَی النِّساء جُمْعَهٌ « اِلی اَنْ قال» و لا اِِتّْباعُ جَنازَه ( یا علی . . . بر زنان تشییع جنازه جایز نیست)

نماز شب را فراموش نفرمائید که پیغمبر اسلام به امیرالمومنین(ع)فرمود : عَلَیْکَ بِالصَّلوه الَیْلْ . قابل تذکر است اگر مراسم ازدواج کسی در حال برگزاری بود اعم از فامیل و غیره و به تقدیر الهی عمر من به پایان رسید مبادا بگذارید بر آن دو فامیل خسارتی وارد شود و امر نکاح آنان به تأخیر افتد ولو به یک ساعت (اگر چه لیله الدفن هم باشد) در امر خیر آنان کمک نموده و شرکت نمائید چون رضایت خداوند متعال و رسول اکرم (ص) و ائمه معصومین (ع)در تسریع امر نکاح است.

در خاتمه از دوستان و آشنایان و اهل محل و مسجدیان بویژه فرزندان و اقوام محترم و خویشاوندان معزز و همکاران گرامی تمنای بخشش و عفو نمودن از قصوراتش را دارد و چنین تقاضامند است به بزرگواری خویش پوزش و عذرخواهی او را پذیرا باشند و برای او طلب مغفرت نمایند والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته.

چهارشنبه مورخ سیزدهم رجب المرجب ۱۴۲۴ روز میلاد حضرت امیرالمومنین علی (ع) مطابق با۱۹/۶/۱۳۸۲

مرحوم استادعلی آهی رئیس جامعه مداحان عصر یکشنبه پس از یک دوره بیماری دار فانی را وداع گفت.

منبع:هیات رزمندگان اسلام

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار