نعمتی در پاسخ به باشگاه خبرنگاران:

دولت اختیار اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی را دارد

سخنگوی هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی معتقد است در حال حاضر دولت اختیار اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی را با توجه به تفاسیر گوناگون در این مورد دارد.

دولت اختیار اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی را داردبه گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، بهروز نعمتی سخنگوی هیئت‌رئیسه مجلس در تشریح جلسه غیرعلنی مجلس با اشاره به تصمیم‌گیری مجلس در قبال اجری پروتکل الحاقی در جمع خبرنگاران گفت: این موضوع با توجه به اینکه از جانب دولت بوده نیاز دارد به مجلس بیاید تا تایید مجلس را بگیرد.

نعمتی در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران، مبنی براینکه آیا دولت اختیار اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی را دارد یا خیر متذکر شد: بله.

وی افزود: در حال حاضر دولت اختیار اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی را با توجه به تفاسیر گوناگون از این موضوع دارد.
 
نعمتی تاکید کرد: هم چنین وزیر امور خارجه در جلسه غیرعلنی صبح امروز هم چنین به این موضوع تاکید کردند که اگر نیاز باشد در رابطه با پروتکل الحاقی رای مجلس را بگیریم این کار را خواهیم کرد ولی فعلا نیاز به این کار نیست.
 
نعمتی در ادامه با بیان این که جلسه صبح امروز نمایندگان مجلس با وزیر امور خارجه و رئیس سازمان انرژی اتمی جلسه خوبی بود و در این جلسه تنش چندانی وجود نداشت، تصریح کرد: در این جلسه هر چند صداهایی هم شنیده شد ولی ما شاهد تنش چندانی نبودیم.

سخنگوی هیئت‌رئیسه مجلس در رابطه با موضوع بازرسی‌های آژانس در قبال اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی گفت: بازرسی‌ها قطعا در قالب پروتکل خواهد بود و نه فراتر از آن.

نعمتی در ادامه در رابطه با دغدغه‌های نمایندگان در جلسه غیرعلنی با وزیر امور خارجه تاکید کرد: با توجه به مباحثی که در مجلس و در طول یک هفته جاری انجام شد این طبیعی است که دغدغه‌هایی در مجلس وجود داشته باشد چرا که ما یک نظام پارلمانی هستیم و نظام پارلمانی هم ممکن است چند صدایی در آن وجود داشته باشد.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان این که مجموع نمایندگان محترم از گزارش ارائه شده از سوی وزیر امور خارجه رضایت داشتند، تصریح کرد: بالاخره خواست نظام این است که ما انرژی هسته‌ای، آب سنگین و تحقیق و توسعه در موضوع هسته‌ای داشته باشیم که الحمدالله این موضوع در جز مذاکرات آمده و در متن هم خواهد بود.

نماینده مردم همدان در ادامه با بیان این که با توجه به لفاظی‌ها باید در نوع نگارش توافق نامه به گونه‌ای عمل کنیم که در واقع کلمات و اصطلاحات باعث نگرانی نشود، متذکر شد: مجموع دغدغه‌های نمایندگان بیشتر از این جنس بوده که وزیر امور خارجه پذیرای دغدغه‌های نمایندگان در این جلسه غیرعلنی بود.

وی هم چنین به موضوع ضمانت‌های اجرایی بیانیه لوزان اشاره کرد و گفت: سایر دغدغه‌های نمایندگان به موضوع تضمین‌های اجرایی برای برداشتن یک جای تحریم‌ها معطوف می‌شد چرا که چون این تضمین‌ها از سوی غرب داده می‌شود باید در آن دقت عمل صورت گیرد.

انتهای پیام/ 
برچسب ها: نعمتی ، مجلس ، دولت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار