رشت؛

مساجد زمینه ساز تحقق شعار همدلی و هم‌زبانی میان دولت و ملت

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان گفت: لازمه این حرکت و ایجاد فضای همدلی و هم‌زبانی، ایجاد تعامل دوسویه در بستر مساجد است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران رشت 

حجت الاسلام سلیمان پورابراهیم، با اشاره به نقش مساجد در تحقق شعار ملت و دولت، همدلی و همزبانی، اظهارکرد: مساجد از دیرباز محل تجمع مردمی و بهترین مکان برای وحدت بین اقشار مختلف مردم بودند.

وی با بیان اینکه نخستین بار پیامبر اسلام(ص) با عنوان پیمان اخوت بین مسلمانان مهاجر و انصار از فضای مسجد برای ایجاد همدلی و وحدت میان امت اسلامی بهره برد، افزود: مساجد در هر محلی نخستین مکان برای برپایی نشست‌های مختلف مذهبی و فرهنگی بوده و اقشار مختلف مردم به این مکان مقدس آمد و شد دارند که باید با برنامه ریزی منسجم و منظم از این ظرفیت در جهت تحقق شعار سال بهره گرفت.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان مساجد را پل ارتباطی بین دولت و ملت دانست و اظهارکرد: مقدمه این کار ایجاد نگاه ویژه در مسئولان اجرایی کشور است که باید مسجد را به عنوان نقطه ثقل تحقق شعار سال به شمار آورده و ضمن برداشتن گا‌م‌های عملی راهکارهای اصولی و منطقی در تعامل و همکاری با مردم را فراهم سازند.

وی اضافه کرد: مساجد می‌توانند از یک سو مشکلات مردم را به گوش مسئولان رسانده و از سوی دیگر برنامه‌های دولت را به عموم مردم تفهیم کنند.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان باتاکید بر اینکه باید فضای مساجد را برای حضور مسئولان اجرایی و دولتی مهیا کرد، اظهارکرد: باید مسئولان در محیطی آرام و بدون تنش و فارغ از هرگونه جناح، اهداف و برنامه‌های دولت و نظام را با هدف اطلاع‌رسانی و ارتقاء سطح آگاهی‌های عموم مردم بیان کنند و مسجد در این راستا می‌تواند به وظیفه خود در تحقق همدلی و همزبانی عمل کند.

وی ادامه داد: دین اسلام بر هم‌افزایی، وحدت، یکرنگی و یکدلی تاکید فراوان دارد و مردم و دولت باید همواره در کنار یکدیگر به توسعه و پیشرفت همه جانبه کشور کمک کنند که همین عامل موجب توانمند شدن نظام در عرصه‌های مختلف داخلی و خارجی می‌شود.

انتهای پیام/س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.