رایزنی تهران و مسکو پیرامون تحولات یمن و سوریه

هم‌زمان با تشدید حملات هوایی نیروهای نظامی خارجی علیه یمن و کشته و زخمی شدن صدها نفر از مردم بی‌گناه این کشور و هم‌چنین ضرورت امدادرسانی به آنان حسین امیرعبداللهیان با «باگدانف» در تماس تلفنی تحولات یمن و سوریه را مورد رایزنی و گفت‌وگو قرار دادند.

رایزنی تهران و مسکو پیرامون تحولات یمن و سوریهبه گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، هم‌زمان با تشدید حملات هوایی نیروهای نظامی خارجی علیه یمن و کشته و زخمی شدن صدها نفر از مردم بی‌گناه این کشور و هم‌چنین ضرورت امدادرسانی به آنان حسین امیرعبداللهیان، معاون عربی و آفریقای وزیر خارجه باگدانف، معاون وزیر خارجه روسیه و نماینده رییس‌جمهور این کشور در امور خاورمیانه در تماس تلفنی تحولات یمن و سوریه را مورد رایزنی و گفت‌وگو قرار دادند.

دوطرف با ابراز نگرانی از تداوم حملات نظامی گسترده علیه مردم یمن نسبت به پیامدهای نامطلوب گسترش جنگ بر امنیت و ثبات منطقه هشدار داده و بر ضرورت توقف فوری و بدون شرط حملات و آغاز هرچه سریع‌تر گفت‌وگوهای یمنی – یمنی در مکانی بی طرف تاکید کردند.

در این تماس دو طرف با توجه به محاصره هوایی و دریایی یمن و ممکن نبودن ارسال کمک‌های بین‌المللی انسان‌دوستانه، وقوع فاجعه انسانی در شهرهای یمن را اجتناب‌ناپذیر دانسته و تاکید کردند مردم یمن بیش از هر زمان دیگری به ارسال موادغذایی اولیه، دارو و اقلام پزشکی و درمانی نیاز دارند و ضروری است تا این کمک‌ها هر چه سریع‌تر به این کشور ارسال شود.

دو طرف هم‌چنین از روند گفت‌وگوی سوری – سوری که درحال حاضر در مسکو جریان دارد حمایت کردند و بر راهکار سیاسی به عنوان تنها راه‌حل بحران سوریه تاکید کردند.

معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه و نماینده پوتین در امور خاورمیانه از تداوم اقدامات برخی کشورها در تسلیح گروه‌های تروریستی و استفاده ابزاری از آنان را در جهت افزایش مشکلات سوریه و منطقه انتقاد کردند.

انتهای پیام/ 
برچسب ها: تهران ، مسکو ، یمن ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار