ارنست مونیز:

درباره رسیدن به توافق در ۹۰ روز آینده خوش بین هستم

وزیر انرژی آمریکا ابراز امیدواری کرد ایران و شش قدرت جهانی تا ۳ ماه دیگر به توافق برسند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران،«ارنست مونیز» در گفتگوی اختصاصی با شبکهٔ تلویزیونی «ام اس ان بی‌سی» به پرسش‌های مربوط به گفتگوهای هسته‌ای ایران با کشورهای ۱+۵ پاسخ داد.

مونیز در پاسخ به سوالی در مورد تاثیر حضور وی در مذاکرات هسته‌ای لوزان گفت: به نظر من گفتگو‌ها خیلی خوب بود و مولفه‌های مربوط به مباحث را تغییر داد. ما روابط بسیار خوب، حرفه‌ای و شخصی ایجاد کردیم و توانستیم برخی از مشکلات دشوار را حل کنیم.

ارنست مونیز در پاسخ به سوالی درباره انتشار فکت شیت (برگه نکات کلیدی) در آمریکا و ایران و وجود اختلاف در آن گفت: به نظر من واقعیت این است که اگر به آنچه که آقای ظریف گفته است و نیز آنچه که دیگران گفته‌اند نگاه کنید می‌بینید میزان اختلاف کمتر از میزان تاکیدهای مختلف بر بخش‌هایی از توافقنامه است.

مونیز در ادامه گفت: من درباره رسیدن به توافق در۹۰ روز آینده خوش بین هستم.

ارنست مونیز در پاسخ به سوالی درباره یافته‌های آژانس بین المللی انرژی هسته‌ای گفت: این بخشی از توافق است.

مونیز درباره سخنان سناتور شومر مبنی بر حق دخالت کنگره درصورت دستیابی به هرگونه توافق با ایران گفت: ما مطمئنا همچنان تعامل قوی با اعضای کنگره خواهیم داشت. باید به آن‌ها گزارش داده شود.

در انتهای این مصاحبه وزیر انرژی آمریکا گفت: امیدوارم تا سی‌ام ژوئن به توافق برسیم. من مطمئنا معتقدم در ابعاد فنی که تمرکز اساسی من است، ویژگی‌های خاصی وجود دارد که خوشبین هستم بتوانیم در نود روز به توافق برسیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار