ناگفته‌هایی از سخنگوی دادگاه مطبوعات در سالی که گذشت؛

تشریح روند محاکمه یک مدیر مسئول در دادگاه مطبوعات/ وقتی صداقت موجب تخفیف در مجازات شد

سخنگوی هیات منصفه دادگاه مطبوعات در تشریح روند محاکمه یک مدیر مسئول در دادگاه از چگونگی شامل شدن رافت اسلامی در تخفیف در مجازات برای یک مدیر مسئول متهم توضیحاتی داد.

تشریح روند محاکمه یک مدیر مسئول در دادگاه مطبوعات/ وقتی صداقت موجب تخفیف در مجازات شدبه گزارش خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، «علی اکبر کسائیان» سخنگوی هیات منصفه دادگاه مطبوعات متولد دوم خرداد 1321 است که مدت 12 سال (6 دوره) عضو و دبیر هیأت منصفه مطبوعات بوده است.

وی در سال 1385 از سوی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از نخبگان فرهنگی لوح سپاس دریافت کرد و از چهره‌های ماندگار مطبوعاتی و خبرگان مسائل فرهنگی به شمار می‌رود که آثار قلمی روزنوشت وی در مطبوعات مختلف کشور، بیش از 5000 عنوان مقاله است.

گفتگوی باشگاه خبرنگاران را با وی در ادامه می‌خوانید:

باشگاه خبرنگاران: آقای کساییان آیا در سال گذشته در دادگاه‌های مطبوعات پرونده‌ای بوده که برایتان خاطره‌انگیز باشد؟ 

کسائیان: بله، در یکی از جلسات مطبوعات در سال گذشته مدیر مسئول یکی از نشریات که فرد جوانی بود، پس از گفتن مقدماتی از شرح حال خود و چگونگی روی آوردن به دنیای مطبوعات، با صداقت و حسن نیت مورد اتهامی خود را پذیرفت و به نوعی اعتراف کرد.  
 
وی گفت که هیچ گونه سوء‌نیتی نداشته و در این دادگاه متوجه شده که چه کار حساس و پر مسئولیتی دارد، بنابراین تصمیم داشته مدیر مسئولی را کنار بگذارد و به کار فرهنگی دیگری مشغول شود.  
 
پس از پایان دادگاه و تشکیل جلسه و بحث و شور هیئت منصفه بنده به عنوان دبیر هیئت منصفه از مدیر مسئولی که متهم بود، به دلیل اینکه صادقانه خطای خود را پذیرفته بود تشکر کردم و وی را تشویق کردم که در سنگر دیگری به کار فرهنگی خود ادامه دهد و حتی از دوستان هیئت منصفه تقاضای تخفیف کردم و این در حالی بود که مورد موافقت آن‌ها قرار گرفت.  
 
مدیر مسئول متهم هنگامی که با حسن نیت ما مواجه شد، اشک در چشمانش حلقه زد و ارادت و اعتقادش نسبت به رافت اسلامی و آرای هیئت منصفه و دادگاه‌های رسانه‌ای دوچندان شد و گفت که من امروز نتیجه عملی صداقت گفتارم را به صورت عینی مشاهده کردم.  
 
باشگاه خبرنگاران: آقای کسائیان، مهم‌ترین آرزو و خواسته شما در سال جدید چیست؟  
 
کسائیان: از عارفی پرسیدند که دلت چه خواهد؟ گفت: آنکه دلم هیچ نخواهد. بنده به عنوان یک فرهنگی ساده و یک مطبوعاتی در این شرایط پرآشوب جهانی و  الگو شدن ایران اسلامی در جهان، آرزوهای مالی، مادی و هوس پست و مقام ندارم و نباید هم داشته باشم، اما آرزو می‌کنم که مسئولان ما به آنچه می‌گویند عمل کنند.  
 
مسئولان ابتدا خودشان از تولیدات داخلی استفاده کنند و به صورت جدی کالاهای خارجی را کنار بگذارند و شعار ندهند و عمل کنند و همچون شهید رجایی یک زندگی سالم و بی‌زرق و برق پیشه کنند.  
 
اینطور نباشد که ترک دنیا به مردم آموزند و خویشتن سیم و زر بیاندوزند. آرزوی دوم من این است که مردم ما عزت و منزلت رفیعی که در جامعه جهانی بدست آورده‌ایم را قدر بدانند و امیدوار و شاکر باشند و با پرهیز از غرب زدگی، مصرف تولیدات داخلی را در اولویت قرار دهند و پشتیبان کارگران زحمتکش خودمان باشند.  
 
مردم ما باید بدانند که با استقامت، غیرت و عمل به رهنمودهای مقام معظم رهبری نه تنها امسال، بلکه همه سال‌ها همچنان سربلند و مقتدر در بین ملت‌های جهان خواهیم بود تا دولت عدل و ناجی عدالت گستر، جهان را پر از عدل و داد کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار