انتقال حدود 95 میلیون لیتر فراورده های نفتی در ایام نوروز به انبارهای پخش منطقه شمال

همزمان با آغاز تعطيلات نوروزي منطقه شمال از بيست و نهم اسفند تا چهاردهم فروردين امسال 94 ميليون و 766 هزار و 186 ليتر انواع فرآورده هاي نفتي شامل بنزين سوپر، بنزين معمولي، نفت سفيد و نفت گاز را به استانهای مازندران و گلستان انتقال و تحویل شرکت های پخش استانهای مذکور داده است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ به نقل از روابط عمومي شركت خطوط لوله و مخابرات نفت ايران منطقه شمال، هوشنگ رشيدي مدير منطقه با اشاره به كاهش حدود  23 درصدي تحويل انواع فرآورده هاي نفتي نسبت به تعطيلات نوروز سال قبل اضافه كرد: اين منطقه، فرآورده ها را پس از حمل از طریق خطوط لوله به انبارهاي  پخش ساري، گرگان و گنبد تحويل مي دهد.

وي با بيان اينكه در اين مدت چهار ميليون 952 هزار و 812 ليتر بنزين سوپر و 48 ميليون و 437هزار و 679 ليتر بنزين معمولي به دو استان مازندران وگلستان تحويل شده است، اظهار داشت: در اين مدت 10ميليون و 760هزار و 391ليتر نفت سفيد و 30ميليون و 615هزارو 304ليتر نفت گاز تحويل سه واحد پخش منطقه شمال شد.

مدير منطقه شمال به كاهش حدود 21درصدي تحويل فرآورده هاي نفتي به واحد پخش ساري در استان مازندران  و 31درصدي به واحد هاي پخش گرگان و گنبد در گلستان اشاره كرد و گفت: به نظر مي رسد به علت محدوديت هاي ترافيكي تردد خودروهاي سنگين در ايام نوروز مقدار مصرف نفت گاز به نسبت سال قبل كاهش محسوسي يافته است.

وي استفاده از سوخت سي ان جي، نوسازي ناوگان حمل و نقل عمومي، مدیریت مصرف سوخت ناشی از حذف سهمیه نوروزی و استفاده از خودروهاي كم مصرف را از ديگر دلايل كاهش مصرف سوخت عنوان كرد.

وي به اهميت پايداري و ايمني انتقال فرآورده هاي نفتي اشاره كرد و گفت: اگر حامل هاي انر‍ژي با كمترين هزينه و به سهولت در اختيار مصرف كنندگان قرار مي گيرد، نتيجه فعاليت كاركنان خدوم شركت خطوط لوله و مخابرات نفت است كه در ايام تعطيلات نوروز نيز به صوت خستگي ناپذير مشغول انجام وظايف خود بوده اند.

منطقه شمال با داشتن بيش از 620كيلومتر خط لوله ظرفيت انتقال روزانه 500هزار بشكه فرآورده های نفتی  و نفت خام را دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار