زنان و دختران غربی با چه هدفی عضو گروههای تروریستی می‌شوند؟

افزایش تعداد زنان و دختران غربی که به عضویت گروههای تروریستی در سوریه درآمده اند ، تحلیلگران را عمیقا نگران کرده است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  بیبی‌سی؛ کشورهای اروپایی و آمریکایی شاهد افزایش بی‌سابقه عضویت زنان و دختران در گروههای تروریستی سوریه و عراق هستند. دو زن آمریکایی ماه گذشته در نیویورک به اتهام عضویت در گروههای افراطی و تلاش برای استفاده از سلاح های کشتار جمعی بازداشت شدند.

نکته تعجب آور درباره این زنان، سن بالا و وضع تاهل آنها بود. هر دو زن دستگیر شده هرگز به سوریه سفر نکرده بودند اما از راه دور به عضویت گروههای افراطی در این کشور درآمدند. هر دو مجرد بودند اما یکی سابقه ازدواجی نافرجام داشت. 

کارشناسان امور اجتماعی معتقدند زنان و دخترانی  که حاضر به ازدواج با تروریستها می‌شوند، با این کار احساس قدرت کرده و تصور می‌کنند به گروه بزرگ و بانفوذی ملحق شده اند. به آنها در گروههای تروریستی فرصت های جدیدی داده می‌شود. باوجود آنکه نزد گروههای افراطی، حقوق زنان با مردان مساوی نیست، زنان اروپایی و آمریکایی مجذوب شکل جدید زندگی و مخاطراتی که تا به حال تجربه نکرده‌اند، می‌شوند. 

تروریستها شعاری واحد دارند:" زنان مردان را  و مردان یک جامعه را می‌سازند." حتی در 45 درصد از تبلیغات آنها به ساخت جامعه ای جدید اشاره می‌شود.

زنان و دخترانی که به سوریه سفر می‌کنند وظیفه ای جدی برای تولد کودکان و ساختن یک جامعه جدید روی دوش خود احساس می‌کنند. به زنان غربی اینطور القا شده که حضور آنها برای بقای جامعه گروههای افراطی کاملا ضروری است.

این انتخاب شخصی زنان و دختران غربی است و به میل خود ازدواج با تروریستها را برمی‌گزینند.

انتهای پیام/
برچسب ها: تروریست ، زنان ، داعش ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۳ ۰۱ فروردين ۱۳۹۵
خود داعشیها حرامزاده هستند تصور کنید توله های انها چی خواهند شد فکر کنم مثل وهابیهای سعودی
آخرین اخبار