ظهره‌وند:

خروجی دیپلماسی باید ملموس باشد / چرا باید اجازه دهیم که پروتکل الحاقی وسیله راستی‌آزمایی باشد؟

عضو سابق تیم مذاکره کننده هسته‌ای در گردهمایی بزرگ دانشجویان و نخبگان به منظور تبیین متن توافق لوزان اظهار داشت: طرف غربی همواره از شفافیت در روند مذاکرات فرار می‌کند، اما شفافیت برای ما یک اصل است. چرا باید اجازه دهیم تا پروتکل الحاقی وسلیه‌ای برای راستی‌آ‍زمایی باشد؟

خروجی دیپلماسی باید ملموس باشد / چرا باید اجازه دهیم که پروتکل الحاقی وسیله راستی‌آزمایی باشد؟

به گزارش خبرنگار  احزاب و تشکلهای باشگاه خبرنگاران، "ابوالفضل ظهره‌وند" عضو سابق تیم مذاکره کننده هسته‌ای در گردهمایی دانشجویان و نخبگان به منظور تبیین متن توافق لوزان با بیان این که پرونده هسته‌ای یکی از موضوعات ملی است، گفت: کشور ما چه هسته‌ای باشد چه نباشد دشمنی آمریکا سر جای خود باقی است البته قطع به یقین راه دیپلماسی نباید بسته شود و در جایی که دیپلماسی بسته می‌شود جنگ شروع می‌گردد و جمهوری اسلامی ایران همواره آماده است که از منطق خود دفاع نماید.

وی با عنوان این مطلب که مرجع لغو تحریم‌ها آمریکا است، خاطرنشان کرد: ما باید در جهت علمیاتی کردن طرح اقدام مشترک که سرفصل توافق است عمل کنیم و در طول سه ماه آینده بایستی روی جزئیات بیانیه لوزان صحبت شود و در همین باره باید از تمام ظرفیت‌های خود اعم از مجلس و کارشناسان استفاده کنیم.

ظهره‌وند با اشاره به این که طرف غربی همواره از شفافیت در روند مذاکرات فرار می‌کند، گفت: شفافیت برای ما یک اصل است و در ایجا سوالی که مطرح می‌شود این است که چرا باید اجازه دهیم تا پروتکل الحاقی وسلیه‌ای برای راستی‌آ‍زمایی باشد؟

عضو سابق تیم مذاکره کننده هسته‌ای با تأکید بر این که خروجی دیپلماسی باید ملموس باشد، اظهار داشت: در سالیان گذشته خروجی دیپلماسی در قالب راه اندازی 15 هزار سانتریفیوژ و به جریان افتادن تأسیسات فوردو و آب سنگین اراک بود و حالا عده‌ای می‌گویند که مثلاً‌ شش قطعنامه در شورای امنیت در قبال این همه پیشرفت صادر شده است اما صدور چنین قطعنامه‌هایی نتیجه و ماحصل اقداماتی است که در دوران گذشته انجام شد و در حالی که ما تأسیسات خود را به حالت تعلیق درآوریم، غربی‌ها پرونده ما را در نهایت به شورای امنیت ارجاع دادند.

انتهای پیام/

برچسب ها: تحریم ، بیانیه ، توافق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار