عراقچی در گفت‌گو با باشگاه خبرنگاران؛

در چارچوب بیانات مقام معظم رهبری حرکت می‌کنیم/ تک تک جزئیات برای ما اهمیت دارد

عضو تیم مذاکره کننده با بیان اینکه در چارچوبی که مقام معظم رهبری مشخص کرده‌اند، حرکت خواهیم کرد، گفت: امیدوار هستیم که بتوانیم به توافقی خوب و قابل قبول که عزت و حقوق مردم ایران را حفظ می‌کند، برسیم.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران؛"عباس عراقچی" در گفت‌وگو با برنامه با خبرنگاران جوان ضمن تشکر از صحبت‌های دقیق رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: رهبری مانند همیشه حمایتشان را  نسبت به ما به عنوان تیم مذاکره کننده به عمل آوردند و ما همیشه در طول مسیر که حدود 16 ماهه به طول انجامیده، به پشتیبانی ایشان دلگرم بودیم.

وی در ادامه افزود: همواره ایشان خطوط کلی را مشخص کردند و همچنین دستورات صریحی در رابطه با خطوط قرمز ارائه داده‌اند.

عراقچی با بیان این که ما همواره در چارچوب انتخابی مقام معظم رهبری حرکت کردیم گفت: فکر می کنیم که توانستیم این خطوط کلی را رعایت کنیم و تا حدود زیادی به آن دسترسی پیدا کنیم که البته هنوز ادامه دارد.

عضو تیم مذاکره کننده با اشاره به این که ایشان امروز دقیق تاکید کردند البته هنوز به انتهای راه نرسیدیم افزود: نمی توانیم بگوییم توافق داریم بلکه از حالا به بعد راه حل‌هایی را در کلان قضیه داریم و باید وارد جزئیات شویم و راه حل‌ها را نگارش کنیم.

عراقچی اظهار داشت: هنوز بخش مهمی از راه باقی مانده و همان طور که ایشان فرمودند هنوز برای قضاوت زود است و نباید غلو کرد.

وی با تاکید بر این که در این مسیر اجازه نمی دهیم زمان ما را اسیر خودش کند و تک تک جزئیات برای ما اهمیت دارد گفت: باید در فضای آرام بررسی شود و نظرات ما تامین شود در غیر این صورت ما به توافق رضایت نخواهیم داد.

عضو تیم مذاکره کننده بیان کرد: ضمن توافق قبلی ما 3 ماه وقت داریم اما این طور نیست که این 3 ماه، ما را محصور خودش کند و ما مجبور شویم به جزئیات و توافقی تن دهیم، بلکه ما با فرصت کافی این مسیر را ادامه خواهیم داد.

وی در پایان تاکید کرد: در چارچوبی که مقام معظم رهبری مشخص کرده‌اند، حرکت خواهیم کرد و امیدوار هستیم که بتوانیم به توافقی خوب و قابل قبول که عزت و حقوق مردم ایران را حفظ می کند برسیم.

انتهای پیام/
برچسب ها: عراقچی ، رهبری ، توافق ، هسته ای
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار