آمادگی بورس هنگ کنگ برای پذیرش سهام شرکت های خارجی

بورس هنگ کنگ که چندی است با بازار شانگهای چین ارتباط مستقیمی برقرار کرده است با اعلام این بیانیه در صدد همکاری با دیگر بازارهای چین است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران، بورس هنگ کنگ که چندی است با بازار شانگهای چین ارتباط مستقیمی برقرار کرده است با اعلام این بیانیه در صدد همکاری با دیگر بازارهای چین است.
 
همکاری بورس شانگهای با بازار هنگ کنگ به این ترتیب است که سهامداران هنگ کنگی ساکن در چین می توانند از طریق بورس شانگهای سهام خود را در هنگ کنگ مدیریت کنند و همین طور افراد چینی مقیم هنگ کنگ نیز می توانند از طریق بورس هنگ کنگ به معامله سهام خود در بازار شانگهای مبادرت ورزند.
 
اما بورس هنگ کنگ طی دو سال اخیر با بیشترین رکورد درمعاملات مواجه شده است و مدیران صندوق های سرمایه گذاری چینی تصمیم دارند با وضع قوانین جدید حجم بیشتری از سهام شرکت ها هنگ کنگی را در پرتفوی خود داشته باشند.
 
تراکنش مالی بین بورس شانگهای و هنگ کنگ افزایش یافته است در حالی که سهامداران تمایل بیشتری به سهام شرکت های هنگ کنگی نشان می دهند.
 
رومنش لامبا، مدیر شرکت سرمایه گذاری جهانی در بورس هنگ کنگ در این خصوص اظهار داشت: سیستم معاملات بورس هنگ کنگ سرعت بسیار زیادی دارد در حالی که این سیستم از دقت بالایی نیز برخوردار است اما باید گفت هنوز این سیستم برای میزبانی بازارهای جهانی و سهام شرکت های خارجی ظرفیت دارد.
 
این در حالی است که، سهامداران چینی در روز چهارشنبه و پنجشنبه در حدود 1.7 میلیارد دلار سهم شرکت های هنگ کنگی را خریداری کردند و در واقع، بیشترین میزان خرید سهم را از شرکت های هنگ کنگی داشتند و سقف خرید را به ثبت رساندند .

انتهای پیام/
برچسب ها: بورس ، هنگ کنگ ، تراکنش ، سهم ، شاخص ، رشد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار