فرماندار کبودراهنگ با اشاره به اینکه شهرستان کبودراهنگ سرزمین غارهای شگفت انگیز است گفت: با وجود غارهای متعدد در این شهرستان، تنها غار علیصدر شناخته شده است.

احسان قنبری در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران همدان با اشاره به بزرگترین غار آبی جهان که در کبودراهنگ واقع شده  اظهار داشت: غار علیصدر تنها غار تالابی ایران و از معدود غارهای آبی جهان است.

فرماندار کبودراهنگ افزود: این غار در ارتفاعات ساری قیه نزدیک روستای علی‌صدر شهرستان کبودراهنگ در استان همدان واقع شده‌است که سالانه پذیرای مسافران زیادی از داخل و خارج کشور است.

وی در ادامه به غار سراب بخش گل تپه اشاره نمود و گفت: این غار نیز یکی دیگر از غارهای زیبای شهرستان کبودراهنگ می باشد که در روستای سراب از توابع بخش گل تپه قرار گرفته که جاذبه زیادی از لحاظ گردشگری و فرصت خوبی برای سرمایه گذاری در جهت توسعه گردشگری و ایجاد اشتغال در این منطقه می باشد.

قنبری ابراز کرد: غارآقبلاق آقداق نیز یکی دیگر از غارهای زیبای کبودراهنگ است که در بخش شیرین سو، روستای آقبلاق آقداق واقع شده است که به صورت خشک و دارای قندیل ها و مناظر زیبایی می باشد.

وی افزود: فقط غار علیصدر برای بازدید عموم می باشد و غارهای دیگر شهرستان جهت شناسایی کامل و آماده سازی در صورت امکان برای بازدید گردشگران در دست اقدام می باشند.

 فرماندار کبودراهنگ در پایان عنوان کرد: استفاده از این ظرفیت ها جهت توسعه و تعالی، ایجاد اشتغال با برنامه ریزی و اجرای طرح های مختلف می تواند کمک فراوانی در راستای برخورداری هر چه بهتر از این پتانسیل ها باشد.

انتهای پیام/س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.