با اصلاح این سه عادت از بروز عارضه گودی کمر پیشگیری کنید

بر اساس شواهد موجود اغلب موارد عارضه گودی کمر ناشی از عادت نادرست زندگی است که با اصلاح آنها می‌توان تا حد بسیار زیادی از این عارضه پیشگیری کرد.

جواد فلاحت‌زاده جراح و متخصص ارتوپدی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران تصریح کرد: عارضه کمر درد و گودی کمر مشکلات شایع هستند که دلیل اصلی آنها با روشهای مرتبط با زندگی به ویژه نوع تحرکات و فعالیت بدن است.

وی گفت: بر اساس شواهد موجود اغلب موارد عارضه گودی کمر ناشی از عادات نادرست زندگی است که با اصلاح آنها می‌توان تا حد بسیار زیادی از این عارضه پیشگیری کرد.

فلاحت‌زاده با بیان اینکه اصلاح روشهای ایستادن، نشستن و خوابیدن بسیار مهم است تاکید کرد: پرهیز از ایستادن به مدت طولانی و همچنین خم شدن به سمت جلو در هنگام کار در پیشگیری از افزایش بیش از اندازه گودی کمر موثر است.

وی افزود: استراحت کافی، پرهیز از خوابیدن بر روی شکم و استفاده از تشک‌های نرم و مناسب نیز می‌تواند از گودی زیادی کمر پیشگیری کند.

فلاحت‌زاده خاطر نشان کرد: پرهیز از نشستن به مدت طولانی و استفاده از یک چهار پایه کوتاه در زیر پاها در هنگام نشستن به ویژه در محل کار همچنین راه رفتن پس از مدت زمان مشخص که نشسته‌ایم از دیگر راههای مهم پیشگیری از عارضه‌ گودی بیش از اندازه کمر است.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار