متاسفانه نوع نگاه به اقتضائیات آموزشی و پرورشی بر اساس الگو برداری از سایر کشورهاست که به علت تناقض و تفاوت با فرهنگ کشور ما این الگو برداری غلط و بی نتیجه است.

سلیمی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفتگو با خبرنگار آموزش و پرورش باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت: برخی از الگو برداری‌ها در حوزه آموزش و پرورش براساس معیارها و نمونه‌های غربی است که این شیوه الگو برداری غلط است و با توجه به اقتضائیات و نیازهای بومی کشور موجب شده پویایی و نشاط لازم در بحث آموزش و پرورش چندان احساس نشود.

وی ادامه داد: اگرچه آموزش و پرورش علاوه بر جزئیات در بحث‌های کلان هم دچار چالش است به نظر می‌رسد، بهتر باشد از ابتدا نحوه  برداشت‌ها و پیاده سازی‌ برنامه‌ها بر اساس نیازهای داخلی و شرایط بومی کشور در این وزارتخانه لحاظ شود.

وی با بیان اینکه این نگاه باید از سوی مسئولین تغییر کند و ما مرجع قابل اعتماد در این حوزه برای سایر کشورها شویم خاطر نشان کرد: هر کشوری نظام آموزشی خود را براساس نیازها و پتانسیل‌های داخلی آن کشور لحاظ می‌کند و به همین علت مسئولین این وزارتخانه‌ نیز باید نسبت به الگو برداری از پتانسیل‌ها فرهنگ آموزشی داخل حمایت بیشتری به خرج دهند، این موضوع در واقع از طی کردن مسیر غلطی که سایر کشورها سالها پیش امتحان کرده‌اند و صرف هزینه‌ و وقت فراوان جلوگیری می‌کند.



انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار