توسط پژوهشگران کشور؛

دستگاه نصب ایزوگام بدون دخالت دست ساخته شد

پژوهشگران استان کرمان موفق به طراحی و ساخت دستگاه نصب ایزوگام بدون نیاز به داربست شدند.

سروش قنبرپور علی تپه مجری طرح در گفتگو با خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران گفت: در مناطق پربارش مانند شمال کشور علاوه بر بام، برخی دیوارها را نیز ایزوگام می‌کنند و به دلیل دور از دسترس بودن انجام این فرآیند با مشکلاتی همراه است. 

وی افزود: نحوه انجام کار بدین صورت است که بایستی سرتاسر دیوار مورد نظر را داربست نصب کرد و سپس کارگران نوارهای ایزوگام را به اندازه مناسب بریده و از بالا می‌چسبانند و پس از اتصال تمام نوارها، دو نفر روی داربست‌ها حرکت کرده و تخته‌هایی را با خود جابه‌جا می کنند و پشت هر یک از نوارها را حرارت داده و سپس می‌چسبانند.

قنبرپور علی تپه تصریح کرد: دستگاه ساخته شده قادر است بدون نیاز به داربست ایزوگام را نصب کند و نحوه کار به این صورت است که دو ریل برای دستگاه در پایین و بالای دیوار نصب می‌شود و دو کابل که به این ریل‌ها نصب شده دستگاه را به دیوار می‌چسبانند و یک مجموعه و پنج موتور حرکت عمودی دستگاه را تامین می‌کنند.

وی خاطر نشان کرد: دستگاه که حلقه ایزوگام را با خود حمل می‌کند و داشتن یک مشعل به طور پیوسته ایزوگام را حرارت داده و به دیوار می‌چسباند و پس از اتمام یک ردیف دستگاه به اندازه عرض ایزوگام جابجا شده و مجددا کار چسباندن یک ردیف دیگر را شروع می‌کند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار