الزامات فرهنگی« نمایش‌های زنده‌ی مد در ایران» منتشر شد

گزارش فرهنگی «الزامات فرهنگی نمایش‌های زندۀ مد در ایران؛‌ مطالعۀ موردی نمایش زندۀ مد فصل زمستانه» که توسط دکتر سیده راضیه یاسینی،‌ عضو هیات علمی پژوهشگاه فرهنگ،‌ هنر و ارتباطات تهیه شده است منتشر شد.

به گزارش گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ گزارش فرهنگی «الزامات فرهنگی نمایش‌های زندۀ مد در ایران؛‌ مطالعۀ موردی نمایش زندۀ مد فصل زمستانه» که توسط دکتر سیده راضیه یاسینی،‌ عضو هیات علمی پژوهشگاه فرهنگ،‌هنر و ارتباطات تهیه شده است منتشر شد.

این گزارش، نتیجة پژوهشی است که با نظارت دکتر عبدالله بیچرانلو، رئیس پژوهشکده هنر در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات انجام شده است.

این گزارش بر آن است تا با تحلیل جریان نوظهور نمایش‌های زندۀ مد و پوشاک در سالیان اخیر (مطالعۀ موردی نمایش مد فصل توسط موسسۀ مدینو)، به مداقّه در نقاط ضعف و قوت آنها بپردازد و دورنمایی از پیامدهای آتی را تصویر نماید. این گزارش در چهار فصل به بررسی موضوع تحقیق پرداخت است: فصل اول: زمینه‌های ظهور نمایش مد زندۀ لباس در ایران و اهداف پیش‌بینی شده؛‌ فصل دوم: آسیب‌شناسی رسمیت‌یافتن حرفۀ مدلینگ و نمایش‌های زندۀ مد؛‌ فصل سوم: تحلیل موردی برگزاری نمایش زندۀ «مد فصل»، موسسۀ «مدینو» و فصل چهارم: نتایج تحلیل.

پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات در راستای مأموریت‌ها و وظایف خود و به‌منظور بررسی رخدادهای فرهنگی جامعه به انتشار «گزارش فرهنگی» اهتمام می‌ورزد. گزارش فرهنگی، نوعی گزارش کارشناسی ناظر بر مسائل و موضوعات حوزة وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که با بررسی پدیده‌های فرهنگی روز جامعه به ارائة راهبردها و راهکارهای رفع مسئله یا موضوع مورد نظر می‌پردازد. گزارش «الزامات فرهنگی نمایش‌های زندۀ مد در ایران» در 69 صفحه در اختیار سیاستگذاران و برنامه‌ریزان فرهنگی قرار می‌گیرد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.