قزوین؛

سفر هیاتی از قزوین به عراق

به منظور افتتاح دفتر اتاق بازرگانی و سازمان نظام مهندسی استان قزوین در کربلا یک هیئت تجاری، بازرگانی و اقتصادی از این استان به این شهر سفر کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قزوین ؛ در این سفر چهار روزه، علاوه بر گشایش این دفتر ، درباره توسعه مناسبات بازرگانی میان دو طرف گفتگو می شود.

ریاست این هیات را استاندار قزوین برعهده دارد و 24 نفر از مدیران و فعالان اقتصادی و بازرگانی استان هم وی را همراهی می کنند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قزوین گفت: راه اندازی این دفتر یکی از مفاد تفاهم نامه استانداران وقت کربلا و قزوین در سال 85 است.

علیرضا کشاورز قاسمی ، برگزاری جلسه استانداران کربلا و قزوین، برگزاری نشست هایی با رئیس مجلس شورای محلی کربلا، رئیس اداره سرمایه گذاری کربلا، همایش تجار بخش خصوصی، نشست تعاملی بازرگانان قزوین و کربلا و دیدار با امام جمعه شهر کربلا را از برنامه های هیئت ایرانی در استان کربلا اعلام کرد.

بگفته وی ، سه نماینده نیز به عنوان نمایندگان اتاق بازرگانی و نظام مهندسی تعیین شده اند که از این پس پیگیری امور تجاری را بر عهده خواهند داشت.

پیش از این سفر، استاندار قزوین از حجم کم صادرات استان به کشور عراق انتقاد کرده و خواستار افزایش سهم قزوین در صادرات به این کشور شده بود.

روزبه ، صادرات استان قزوین به عراق را در سال گذشته 200 میلیون دلار اعلام کرد و گفت: این مقدار حتی کمتر از صادرات یک واحد تولیدیست و نشان از بی تفاوتی و بی توجهی مسوولان ذیربط به این فرصت اقتصادی است.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.