زنجان؛

کشف 167 سنجاب از قاچاقچيان حيات وحش در زنجان

جانشين فرمانده انتظامي استان زنجان از كشف 167 سنجاب ايراني از سه قاچاقچي حيات وحش خبر داد و گفت:اين تعداد سنجاب از يك دستگاه سواري روآ كشف شدند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان؛ سرهنگ مراد جعفري گفت: در اجراي طرح مبارزه با كالاي قاچاق ماموران كلانتري 11 شهرستان خدابنده با اجراي ايست و بازرسي مقطعي در ورودي شهر "قيدار "به يك دستگاه سواري روآ مشكوك شدند.

اين مقام انتظامي افزود: ماموران با علائم هشدار دهنده اين خودرو را به رانندگي " ف – ق " با دو سر نشين متوقف و مورد بازرسي قرار دادند .

جانشين فرمانده انتظامي استان زنجان تاكيد كرد : ماموران در بازرسي از اين خودرو 167 قلاده سنجاب كه بصورت قاچاق در داخل گوني برنج قرار داده شده بودند را كشف كردند.

جعفري ادامه داد: متهمان دستگير شده پس از انتقال به كلانتري اعتراف كردند كه قصد داشتند سنجاب ها را از استان كردستان به مقصد تهران منتقل كنند.

وی حفاظت از گونه‌هاي طبيعي و جانوري حيات‌وحش را وظيفه‌ي همگاني و ملي دانست و تاكيد كرد:با بيان اينكه سنجاب هاي كشف شده تحويل اداره محيط زيست شدند

گفتني است ، استان كردستان به دليل وجود جنگل هاي بلوط، زيستگاه مناسبي براي سنجاب محسوب مي شود اما متاسفانه همواره اين جانور زيبا مورد تاراج و شکار قاچاقچيان حيات وحش قرار مي گيرند.

شکارچيان غيرمجاز ضمن سوراخ کردن تنه درختان بلوط بوسيله تبر، نوزادان سنجاب از داخل لانه ها برداشته و همچنين با آتش زدن درختان بلوط و ايجاد دود، سنجاب هاي بالغ را از لانه خود در داخل درخت بيرون کشيده و با کيسه هاي مخصوصي به دام مي اندازند.

قاچاقچيان، سنجاب ها را از استان كردستان به استان هاي ديگر خصوصا استان تهران منتقل و به نام هاي ديگر از جمله سنجاب خارجي و غيره به عنوان حيوان خانگي و با قيمت گزاف به فروش مي رسانند.

یادآور می شود:صيد غيرمجاز و فروش آنها موجب کاهش شديد جمعيت سنجاب در رويشگاه هاي بلوط شده و نسل اين گونه ارزشمند را در خطر انقراض قرار داده است.

انتهای پیام/س

برچسب ها: کشف ، سنجاب ، حیات وحش ، زنجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.