معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمان؛

شناسنامه دارکردن مزارع برای کاهش سموم غذایی الزامی است

شناسنامه دار کردن مزارع کشاورزی برای کاهش باقی مانده سمم در میوه وسبزیجات الزامی است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان ،محمودرضا حیدری در نشست مدیران علوم پزشکی کرمان به مناسبت هفته سلامت افزود:اشکال اینجاست که کشاورز سم را بدون نظر گیاه پزشک انتخاب می کند .

وی افزود: اگر سم انتخاب شده، مناسب باشد و فاصله آخرین سمپاشی تا برداشت محصول رعایت شود میزان آفت کش ها در هیچ محصولی بالاتر از حد نرمال نخواهد بود.

حیدری افزود: در مورد سنجش میزان سم باقی مانده و کیفیت محصولات کشاورزی نمونه‌برداری از محصولاتی چون کاهو، خیار سبز، گوجه فرنگی، سیب زمینی و سیب درختی، پیاز و برنج‌ از تابستان سال گذشته آغاز شده و سطح آفت‌کش‌ها در این محصولات درفصل تابستان در حد مجاز بود.

حیدری خاطرنشان کرد: تنها موردی که مشکل داشت برخی سیب زمینی هاست که مقدار نیترات آنها بالا بود .


وی تاکید کرد: مردم باید سیب درختی، گوجه و خیار را پوست گرفته و استفاده کنند و مابقی این محصولات را به صورت کامل شست و شو داده و مصرف کنند .

وی گفت: در محصولات کشاورزی گلخانه ای احتمال اینکه آلودگی های بالاتری وجود داشته باشد، هست .

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمان بیان کرد: سازمان جهاد کشاورزی باید در این بخش بیشتر وارد شود .

حیدری شناسنامه دار کردن مزارع کشاورزی را بسیار مهم دانست و بر اجرای آن تاکید کرد .

حیدری درباره توزیع داروخانه ها در سطح شهر نیز گفت: سعی شده تا به نیازهای شهر پاسخگویی شود و به ازای هر شش هزار نفر جمعیت، مجوز راه اندازی یک داروخانه ارایه می شود

وی تاکید کرد: داروهای ایرانی بیش از 95 درصد کیفیت مورد نیاز را دارند و اگر از حداقل‌های کیفی برخوردار نباشد، اجازه توزیع نمی‌گیرند
.
وی ادامه داد: در مکان هایی که جمعیت پزشکی بیشتری مستقر باشند به تناسب فواصل قانونی معین شده، مجوز راه اندازی داروخانه صادر می شود.

انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.