معامله‌گر بازار سرمایه:

عرضه‌ اولی‌ها جیب بازار را خالی کردند

اسراری گفت: یکی از عوامل افت بازار را می‌توان عرضه‌‌های اولیه شرکت‌های بزرگ دانست که موجب ورود سیگنال‌های منفی و خروج نقدینگی از بازار سرمایه فراهم کرده است.

عرضه‌ اولی‌ها جیب بازار را خالی کردندمصطفی اسراری معامله‌گر بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، در خصوص علت افت بازار سرمایه بیان کرد: موضوع اولیه‌ای که موجب شد بازار سرمایه با افت مواجه شود عرضه سنگین از طرف حقوقی‌ها بود که نقدینگی را جذب خود کرد و قیمت‌ها را بالا برد.

وی در این باره ادامه داد: یکی دیگر از عوامل افت بازار را می‌توان در بی‌تدبیری مسئولین برای عرضه اولیه سهام شرکت‌های بزرگ دانست که این مورد برای بازار سیگنال خوبی نبود که می‌توان در این میان به عرضه اولیه سیمان خوزستان و فولاد هرمزگان اشاره کرد که رقم بسیار سنگینی را از بازار سرمایه خارج کرد؛ این موضوع برای بازار سرمایه ایران که معاملات کوچک بسیاری را تجربه کرده مناسب نیست و موجب عدم اعتماد بسیار شدید سهامداران خواهد شد.

اسراری یادآور شد: معاملات این چنینی که نقدینگی بسیار عظیمی را از بازار سرمایه خارج می‌کند و سهامداران به سمت صف‌های خرید می‌کشاند موجبات ریزش بیش از پیش بازار را رقم می‌زند.

معامله‌گر بازار سرمایه با اشاره به نگرانی اهالی بازار سرمایه نسبت به رسیدن به توافق نهایی در مذاکرات تصریح کرد: نگرانی اهالی بازار نسبت به رسیدن به توافق نهایی در مذاکرات موضوع دیگری است که باعث می‌شود روند بازار سرمایه نزولی شود و سرمایه گذاران این بازار به بدبین‌ترین سهامداران نسبت به بازار تبدیل شوند و این شرایط تا زمان نهایی شدن توافقات در بازار ادامه خواهد داشت و یکی از علل افت بازار را رقم خواهد زد.

وی در توضیح بازیگر اصلی بازار سرمایه اظهار داشت: در واقعیت بازیگر اصلی بازار سرمایه حقیقی‌ها هستند ولی همین بازیگرها هر از چند گاهی تحت تأثیر حقوقی‌ها قرار گرفته است.

اسراری در پایان افزود: عرضه حقوقی‌ها در یک ماه و نیم اخیر همگی با سیگنال خروج همراه بوده و موجبات کاهش نقدینگی و افت بازار را به همراه داشته است که موجبات تأثیرپذیری سهامداران را از شرایط فراهم آورده و به گونه‌ای این رفتار بازار را با روند منفی روبرو خواهد کرد. 

انتهای پیام/
برچسب ها: عرضه ، سهام ، نقدینگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار