احمدی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

ردپایی از تقلب علمی در دانشگاه‌های برتر دیده نمی‌شود

معاون پژوهشی وزیر علوم گفت: درصد وجود تقلب علمی در دانشگاه‌های برتر بسیار پایین است.

وحید احمدی، معاون پژوهشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت: مشکل تقلب علمی و تخلفاتی که در این زمینه شکل می‌گیرد افزایش بی‌رویه کمیت در قسمت‌های مختلف پژوهشی و علمی است و تا وقتی کمیت بالایی در زمینه جذب دانشجو وجود داشته باشد چنین مشکلاتی رخ می‌دهد.

وی افزود: وقتی یک استاد 50 دانشجو داشته باشد نمی‌تواند به طور تمام وقت برای هر یک از دانشجویان در خصوص فعالیت‌های پژوهشی وقت بگذارد، بنابراین در این راستا باید فعالیت قانونی شکل گیرد.

احمدی تصریح کرد: هم‌اکنون وزارت علوم شدیداً سیاست ارتقاء کیفیت و انضباطی را در پیش گرفته و رسیدگی زیادی در زمینه کاهش تعداد دانشجویان در حال انجام است.

وی با اشاره به این نکته که میزان تقلب‌های علمی در دانشگاه‌های برتر کشور بسیار پایین است، اظهار داشت: در دانشگاه‌های بزرگ و برتر کشور میزان تخلفات علمی بسیار اندک است و این به دلیل نظارت کاملی است که در این دانشگاه‌ها شکل می‌گیرد.

احمدی در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران مبنی بر اینکه رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اعلام کرده که تاکنون لایحه‌ای در مورد تقلب‌های علمی به مجلس ارسال نشده است، گفت: هم‌اکنون این لایحه در کمیسیون دولت است و باید کلیات آن پذیرفته شود و سپس در کمیسیون آموزش و تحقیقات مورد بررسی قرار می‌گیرد.

احمدی در پایان در خصوص میزان جریمه‌ای که برای اساتید و دانشجویان متخلف در این آیین‌نامه در نظر گرفته شده است، اظهار داشت: برای دانشجویان محرومیت از یک ترم تحصیلی و یا با باطل شدن مدرک دانشجویان و برای اساتید تنزل رتبه از جمله جریمه‌های در نظر گرفته شده در این آیین‌نامه تقلب‌های علمی برای دانشجویان و اساتید است.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار