شهرکرد؛

مبارزه با آفت سن مادر مزارع گندم و جو در استان چهارمحال و بختیاری

مبارزه شیمیایی با آفت سن مادر در سطح 10 هزار هکتار از مزارع گندم و جو و کانون های آلوده استان چهارمحال و بختیاری آغاز شد.

مدیر حفظ نباتات اداره کل جهادکشاورزی استان چهارمحال و بختیاری در گفتگوی اختصاصی باخبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد گفت: مبارزه شیمیایی با آفت سن مادر در سطح 10 هزار هکتار از مزارع گندم و جو آبی و دیم و کانون های آلوده بویژه در مناطق گرم این استان نظیر شهرستان لردگان آغاز شد.

ابراهیم شیرانی، با بیان اینکه تاکنون در سطح 800 هکتار از مزارع استان این مبارزه انجام شده، افزود: بخش خصوصی و 70 کارشناس گیاه پزشک در این زمینه همکاری دارند.

وی اضافه کرد: 18 کلینیک گیاه پزشکی در سطح استان چهارمحال و بختیاری مشغول پایش و ردیابی این آفت هستند که در صورت رسیدن هر منطقه به حد و نرم مبارزه، نسبت به پیش آگاهی، اطلاع رسانی و آموزش لازم به کشاورزان و بهره برداران در این راستا اقدام می شود.

شیرانی با اشاره به اینکه آفت سن غلات، سالیانه خسارت زیادی به محصولات زراعی و بویژه محصول استراتژیک گندم از لحاظ کمی و کیفی وارد می کند، اضافه کرد: این آفت، علاوه بر کاهش عملکرد تولید محصول، سبب کاهش کیفیت با پایین آوردن پروتئین گلوتن و کاهش خاصیت نانوایی گندم می شود.

به گفته مدیر حفظ نباتات اداره کل جهادکشاورزی استان چهارمحال و بختیاری، سطح مبارزه با آفت سن طی سال گذشته در این استان، حداکثر 7 هزار و پانصد هکتار بوده است.

انتهای پیام/س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.