طراح و مجری طرح‌های مرمتی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

رشد صنعت توریست، راهکاری برای رونق اقتصادی است

«حسام الدین طبیبیان» گفت: پتانسیل بالای کشور ما به لحاظ جاذبه‌های توریستی، عاملی است که در رشد و توسعه اقتصادی جامعه نقش اساسی دارد.

حسام الدین  طبیبیان مرمت‌گر آثار تاریخی و مدرس دانشگاه در گفتگو با خبرنگار میراث فرهنگی باشگاه خبرنگاران در خصوص راهکار‌های افزایش جذب توریست گفت: بحث فرهنگ و آموزش در صنعت توریست باید به صورت جدی مورد بررسی قرار گیرد، تأمین امنیت راههای ارتباطی زمینی و هوایی، بهبود صنعت حمل و نقل، ایجاد مراکز آکادمیک و دانشگاهی که به طور تخصصی در بخش توریست و هتل‌داری فعالیت داشته باشند و توجه بیشتر به توریست به عنوان مبلغ برای سایر توریست‌ها از جمله عواملی است که می‌تواند در رشد صنعت توریست مؤثر باشد.

وی پیرامون نقش تبلیغات عنوان کرد: از آنجایی که کشور‌های رقیب تبلیغات منفی زیادی در مورد نبود امنیت کشور ما انجام می‌دهند، بنابر این واضح است که تبلیغات مثبت و سازنده در ایجاد انگیزه برای مخاطب تأثیرگذار بوده و تبلیغات منفی را خنثی می‌کند، مهمترین تبلیغ همواره خود توریست‌ها هستند که در  معرفی جاذبه‌های توریستی، فرهنگ و ... به سایرین نقش اساسی دارند.

طراح و مجری مرمت تیمچه ملاعلی بازار تهران – سال 84- در ادامه افزود: تبلیغات در فضای مجازی، برگزاری مراسم آئینی، فرهنگی در خارج و داخل کشور به منظور معرفی فرهنگ ایرانی بناهای تاریخی و جاذبه‌های گردشگری و برگزاری کنفرانس‌ها و سیمنار‌های جهانی با موضوعات ایران‌شناسی و گردشگری ابزار موثری در تبلیغات است.

وی تصریح کرد: رونق اقتصادی حاصل از رشد صنعت توریست باعث کاهش مشکلات بخش صنعت و کشاورزی و ... می‌شود و از آنجایی که انرژی‌ها و سوخت‌های فسیلی در حال تمام شدن هستند و ایران پتانسیل زیادی در زمینه‌ی توریست و گردشگری دارد، باید به مقوله‌ی گردشگری و توریست بطور جدی توجه کرد.

با توجه به رتبه دهم ایران درجاذبه‌های باستانی و رتبه پنجم جاذبه‌های طبیعی در جهان، درآمد حاصل از صنعت توریست و گردشگری حتی در منطقه‌ی خاورمیانه رقم مطلوبی نیست و در این راستا راهی سخت و پرمسئولیت در پیش داریم.

ناظر مرمتی امامزاده سید اسماعیل بازار بزرگ تهران – سال 84- در پایان گفت: تاکنون اقداماتی نظیر: اعطای وام با بهره‌های کم به سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری، نظارت بر رستوران‌ها و اقامتگاه‌های میان راهی، اجاره دادن بناهای تاریخی به سرمایه‌گذاران در ازای مرمت، محافظت و دادن کاربری به آنها برای ورود به چرخه‌ی گردشگری در کنار اقدامات جدی و مدیریت کارآمد، انجام گرفته است و امیدواریم در آینده‌ی نزدیک به پیشرفت‌های چشمگیری در زمینه صنعت توریست دست یابیم.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.