شیراز؛

آتش سوزی در بازار وکیل فارس

بی احتیاطی یکی از کسبه در بازار وکیل شیراز منجر به آتش سوزی در این بازار شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ محمد مهدی شایق مدیرعامل سازمان آتشنشانی شیراز گفت: این آتش سوزی در ساعت 11 و 20 دقیقه دیروز قبل از ظهر در پشت سرای مشیر در بازار وکیل اتفاق افتاد.

وی ادامه داد: یکی از مغازه های خرازی 2 طبقه اقدام به ساخت بالابر بدون رعایت مسائل ایمنی کرده بود.

این مسئول افزود: جوشکاری در مغازه خرازی که به دلیل ساخت بالابر در مغازه بود و پرتاب جرقه های ناشی از آن روی اجناس موجب شعله ور شدن مواد قابل اشتعال در مغازه شد که با گسترش شعله و حرارت، آتش به روکش ایزوگام یک تکه سرایت و موجب تسری آتش به بام بازار شد.

مدیرعامل سازمان آتشنشانی شیراز گفت: خودروهای اطفایی و موتورهای سه چرخ با توجه به خلوت بودن مسیر توانستند بدون مانع وارد صحنه حادثه شده و با اتصال لوله های اطفایی به شیرهای هیدرانت عملیات آبرسانی را به سرعت انجام داده و شعله های آتش را مهارکنند.

کل عملیات یک ساعت و 19دقیقه به طول کشید.

محمد مهدی شایق، با اشاره به سختی تردد خودروها و تجهیزات اطفایی در مسیر ورود به بازار گفت: وجود موتورهای سه چرخ از تدابیر این سازمان برای امدادرسانی و حمل تجهیزات در بافت قدیم و فرسوده شهر است که در این حادثه بسیار سودمند واقع شد.

این وسایل نقلیه کوچک در مواقعی که امکان تردد خودروهای سنگین در معابر کم عرض را ندارند قادر به عبور سریع و رساندن تجهیزات اطفایی به محل حادثه هستند.

این مسئول افزود: در این حادثه به 80 درصد مغازه آسیب وارد شده است.

وی ادامه داد: با توجه به زمان پذیر بودن رفع مشکلات بازار، سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی با پیش بینی این موارد به منظور ایمن سازی و پیشگیری از آتش سوزی و اطفای فوری آن در صورت وقوع حادثه، با تهیه 2000 عدد سیلندر آتش نشانی 6کیلویی و اعطای آن به کلیه کسبه بازار به صورت رایگان و20 سیلندر50 کیلویی و نصب آن در فواصل معین با هدف تجهیز و آمادگی بازاریان در مقابل حادثه تدابیر ایمنی لازم را اندیشیده بود.

انتهای پیام/س



برچسب ها: آتش سوزی ، بازار ، وکیل ، فارس ، شیراز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.