رئیس انجمن مامایی تاکید کرد

ارزان‌تر شدن خدمات باروری با پوشش بیمه‌ای

چنانچه بیمه‌های خدمات درمانی را تحت پوشش قرار دهند، خدمات باروری ارزان‌تر خواهد شد و 80 درصد زایمان‌ها به صورت طبیعی انجام می‌شود.

ناهید خداکرمی رئیس انجمن مامایی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با بیان این که چرا بیمه‌ها حاضر به قرارداد بستن با ماماها نیستند، گفت: این سوالی است که خودمان نیز از سازمان‌های بیمه‌گر می‌پرسیم اما تاکنون جواب قانع کننده ای دریافت نکردیم.

وی اضافه کرد: در کشور ما 3 گروه می‌توانند خدمات سلامتی زنان را ارائه کنند که دسته اول پزشکان عمومی، دسته دوم ماماها و دسته سوم متخصصان زنان هستند.

رئیس انجمن مامایی خاطر نشان کرد: متاسفانه بیمه‌ها با گروه پزشکان عمومی قرار داد می‌بندند اما بیمه‌ها با ماماها قراردادی منعقد نمی‌کنند. 

وی افزود: طبق قانون، وزارت بهداشت خدماتی را در تعهد ماماها قرارداده و ماماها می‌توانند این خدمات را ارائه دهند اما از سوی دیگر سازمان‌های بیمه‌گر نیز باید این خدمات را پوشش دهند سوال اینجاست که چرا خدماتی که در تعهد بیمه‌ها است پوشش داده نمی‌شود. 

خداکرمی با اشاره به اینکه اگر بیمه‌ها خدمات مامایی را تحت پوشش قرار دهند حدود 80 درصد زایمان‌ها انجام می‌شود، تصریح کرد: پوشش بیمه‌ای خدمات مامایی، تعرفه خدمات ارزان تر شده بنابراین بار مالی زیادی به نظام سلامت وارد نخواهد شد. 



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار