مسعود کیمیایی در رونمایی کتاب «سرودهای مخالف ارکستر بزرگ ندارند»:

خوشحالم که در این سن 3 تا رمان نوشته‌ام/ نوشتن ساده نیست در حالی که بسیار ساده است

این کارگردان گفت: خوشحالم در این سن 3 رمان نوشته‌ام و از نظر موضوع مهم دیگر زبان است که پیدا کردن زبانی مخصوص خود انسان کاری است بسیار مشکل ولی نوشتن ساده نیست در حالی که بسیار ساده است.

خوشحالم که در این سن 3 تا رمان نوشته‌ام/ نوشتن ساده نیست در حالی که بسیار ساده استبه گزارش خبرنگار ادبیات باشگاه خبرنگاران؛ مراسم رونمایی از کتاب مسعود کیمیایی «سرودهای مخالف ارکستر بزرگ ندارند» امروز عصر با حضور پولاد کیمیایی، رضا یزدانی، بهنوش طباطبایی و چندی دیگر از اهالی هنر در موسسه فرهنگی هنری مکتب تهران برگزار شد. 

در این مراسم مسعود کیمیایی نویسنده «سرودهای مخالف ارکستر بزرگ ندارند» گفت: من از شما به دلیل کسالتی که دارم عذر خواهی می کنم ولی اگر قرار باشد صحبتی راجع به این جهان تکه تکه شده که ادبیات و سینما و هنرهای مختلف گوشه ای از آن را می تواند نگاه کند از نظر من ادبیات جهان دیگری است. 

وی در ادامه افزود: ادبیات با تمام پیچ و خم های فکری انسان کار دارد و هنگامی که انسان به نوشتن رو می آورد هرآنچه را که زندگی در حق شما روا داشته شما به نوشته روا می دارید.

کیمیایی اظهار داشت: ادبیات از شما بسیار پر توقع است و نویسنده با ادبیات در پیچ و خم واژه ها قرار می گیرد و این همان موضوع مهمی است که من در کتاب جسم شیشه ای با آن برخورد کردم و آن هم مستعمل شدن واژه هاست. 

کارگردان «متروپل» عنوان کرد: هنگامی که به ترسیم عشق حافظ، عشق کوچه و بازار و غیره می پردازیم هنگامی که این کلمه مستعمل می شود آن معنای عشق را دیگر نمی دهد و اون رفاقتی که فکر می کنی می توانی بنویسی را می بینی تمام هستی رمان تو را عشق برد. 

وی تصریح کرد: تو فکر می کنی که با نوشته ارتباط برقرار کردی ولی سینما به شکل دیگری است وقتی صبحت از جاده می شود باید آن را به چشم ببینی و شما در جمله تصاویر زیادی از آنچه خوانده شده دارید. 

این کارگردان پیشکسوت در ادامه افزود: میزان دانستنی ها و فهمیدگی‌ها در افراد متفاوت است  و خیلی خوشحالم که توانستم در این سن 3 رمان به این شکل داشته باشم و از نظر موضوع مهم دیگر زبان است که پیدا کردن زبانی مخصوص خود انسان کاری است بسیار مشکل ولی نوشتن ساده نیست در حالی که بسیار ساده است. 

وی در انتها از آنکه همگی کتاب او را می خوانند ابراز خرسندی کرد و گفت: این که شما کتاب من را می خوانید تاجی برای من است  و متشکرم از همه ی شما. 

گفتنی است در پایان مراسم هنرمندان بر روی پوستر کتاب مسعود کیمیایی امضا کردند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.