تحول صنعت روباتیک با پرندگان هوشمند + تصاویر

مهندسان آلمانی در تلاشند الگویی رباتیک را برای تمام حشرات ساخته و از این ربات‌ها در دنیای آینده استفاده كنند.

به گزارش خبرنگار فناوری‌های نوین باشگاه خبرنگاران؛ اخیرا مهندسان آلمانی، توانسته‌اند با مطالعه روی حشرات مدل روباتیک آنها را بسازند و بزودی می‌توان تعداد زیادی روباتیک از گونه‌های مختلف حشرات را شاهد بود.


بنابراین گزارش، حشراتی مانند مورچه، پروانه و همچنین حیواناتی مانند آفتاب پرست پنجه زبان، ساخته شده‌اند که از آنها با نام پرندگان هوشمند یاد می‌شود.


به گفته این مهندسان، پرندگان هوشمند به این منظور ساخته می‌شوند که بتوانند در دنیای آینده در شرایط استثنایی که انسان نمی‌تواند کار کند، به کار گرفته می‌شوند.


همچنین در ساخت این گونه حشرات مطالعات زیادی روی نمونه‌های واقعی آنها صورت گرفته است؛ تا بتوان تا جایی که ممکن است حرکات و رفتار آنها طبیعی صورت گیرد.


ساخت روبات به این صورت است که مثلا روبات مورچه از طریق شاخک‌های خود شارژ می‌شود، به جای چشم‌های آن از دوربین‌های ضبط کننده، استفاده می‌شود؛ در زیر بدنه آن سنسور موس نوری قرار دارد که به جهت یابی آن کمک می‌کند، ترنسفورمر و مدارهایی روی بدنه آن کار گذاشته شده است که تعادل کلی روبات را بر عهده دارند. در زیر می‌توانید عکسهایی از این حشرات را مشاهده كنند.






انتهاي پيام/
برچسب ها: روبات ، فناوری ، صنعت ، هوشمند ، مورچه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار