رئیس فدراسیون هندبال:

اعتقاد به کارگروهی دارم، نظر فردی را نمی‌پسندم

مهدوی گفت: هم اندیشی و هم فکری در ورزش هندبال در کنار رسانه‌ها استقبال میکنم و نظر فردی را نمی‌پذیرم.

اعتقاد به کارگروهی دارم، نظر فردی را نمی‌پسندمبه گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ رئیس  فدراسیون هندبال در نشست خبری که عصر امروز سی‌ویکم فرودین ماه در سالن اجتماعات هندبال با حضور مسئولین فدراسیون و اصحاب  رسانه در مکان سالن اجتماعات هندبال برگزار شد.
 
در رابطه با کار گروهی داوران و ناظران  فدراسیون هندبال، در فدراسیون تاکید بر کار گروه اتحادیه باشگاه‌ها داریم چرا که باشگاه‌ها به عنوان اصلی ترین عامل فعالیت در لیگ و مسابقات و حضور دارند و باید بتوانند مسابقات را خودشان اداره کند، در صورتی که اتحادیه باشگاه های هندبال تشکیل شود و سازمان لیگ  در دل این اتحادیه، همه  مشکلات و مسائل که  کلیه فدراسیون‌ها با آن روبرو هستند در زمان  برگزاری لیگ و مسابقات باشگاهی  برطرف می شود.

مهدوی در خصوص سرمربی تیم  ملی هندبال گفت: اعتقاد به کار گروهی و تشکیلاتی دارم و نظر فردی را نمی‌پسندم،  در این راستا سازمان تیم‌های ملی را با یک اساسنامه جدید نوشتیم و  در درون سازمان  کمیته فنی را تعریف کردیم، که به صورت انتخاباتی است که اولین جلسه کمیته فنی هفته آینده تشکیل می شود.

وی گفت:  در ارتباط با وضعیت مربی تیم ملی که به صورت داخلی یا خارجی است و در چه سطحی باید باشد،  تصمیم‌گیری نهایی صورت می‌گیرد.

رئیس فدراسیون در این خصوص افزود: رزومه بسیار از مربیان  مطرح هندبال دنیا را گرفتیم نظر نهایی پس از برسی‌ها در همان کمیته فنی  اعلام می‌شود.

اگر نظر بر این  بود که از مربی خارجی دعوت کنیم باید ازمربی سطح بالا و خوب دعوت هماهنگی سیستم‌های فنی  و آموزشی را به کار گیریم. ما سیستم‌های هندبال  موجود دنیا را بررسی می‌کنیم و در صورت هماهنگی با اصول کشورما از آن کشور مربی دعوت می‌کنیم. هم چنین یکی از مربیان باشگاه هزینه مربی  خارجی را به عهده  می‌گیرد.

مهدوی اظهار داشت: یک ماه تا پایان لیگ  باشگاهی وقت داریم در انتخاب بزیکنان هندبال کمیته  فنی  کمک می گیریم.

مهدوی در خصوص بی‌قانونی در هندبال گفت: وقتی  کتاب قانون هندبال یا چشم انداز قانون هندبالا تدوین شود که  شامل استخراج هم اندیشی فدراسیون است و در صورت  اجرایی این کتاب یعنی هندبال قانون مدار حرکت  می‌کند.

وی در کمیته انضباطی گفت: با اینکه هندبال  رشته کاملا  فیزیکی، درگیری و جنجال بر انگیز است، اما به نسبت  رشته‌های دیگر از مشکلات کمتری در بین  بازیکنان ومربیان  برخوردار است، چرا که صبر بردباری و اخلاق مداری در بازیکنمان ما رایج است.

یکبار دیگر در بافق یزد این مشکل بوجود آمده بود که نتیجه آن اعلام  شد،  در حکم صادر شده تیم بافق یزد دو  جلسه بازی آخر را خود در خارج از خانه یکی را که  در تهران و دیگری را نیز بدون تماشاگران برگزار می کند. و نتیجه بازی 10  بر 0 به نفع سبزوار اعلام شد.

مهدوی در خصوص رفتن مربی خارجی در تیم ملی اظهار  کرد: در روزهای اول مسئولیت در فدراسیونمتوجه دستمزد ماهیانه 40 میلیون تومانی هافبک شدم که بیشتر در منزل در حال استراحت بود.

وی گفت: تصمیم رفتن هافبک تیم گروهی و با مشورت 20 مربی آگاه و سر شناس صورت گرفت و در جلسه اضطراری که در کمیته فنی برگزار شد. نظر جمع بر این بود که تیم را ترک  نماید که امیدواریم تا اوایل نیمه اول اردیبهشت  تصمیم نهایی در خصوص انتخاب مربی صورت گیرد.

رئیس فدراسیون در خصوص مربیان گفت: کمیته فنی به  صورت نمادین نیست بلکه فعالیت خود توانایی عمل  کند. من خیلی صحیح و روشن اعلام  داشتم سطح  علمی  مربیان  در حال حاضر پایین و باید برای رفع این مشکل از اعزام آنها به خارج از کشور استفاده کنیم. در صورت برگزاری کلاس‌های روز و استفاده از مدرس بزرگ جهانی  چون فلرمن سطح  علمی  آنها را  بالا می‌بریم.   
 
مهدوی خصوص پیشرفت ورزش بانوان هندبال اظهار داشت:‌با همراهی و همگامی یکی از مجرب‌ترین مدیران ورزشی ک شور که مسئولیت‌ها و تجربیات زیادی زمینه ورزشی رشته مختلف داشته، وضعیت بانوان هندبال به طور جدی رو به پیشرفت است. توجه ویژه به بانوان برای هندبال کشور حائز اهمیت می‌باشد و با وجود نظر علی نایب رئیس بانوان نگرانی راجع به پیشرفت این رشته نداریم.

وی افزود: با زحمات  گذشتگان حمایت تاثیرگذاری نایب رئیس فدراسیون امیدواریم بانوان هندبال همسطح و پا به پایی آقایان در مسابقات برون مرزی جهانی آسیایی حضور یابند.
 
رئیس فدراسیون در خصوص هندبال جوانان خاطر نشان کرد: اولین اردو تیم ملی جوانان جهت شروع و حضور برای شرکت در بازی‌های آسیایی به زودی برگزار می‌شود. ما در پی استعداد یابی در این بخش هستیم و با توافق و رایزنی با آموزش و پرورش باید به این مهم دست یابیم.

انتهای پیام/
 
 
 

برچسب ها: فدراسیون ، باشگاه ، تیم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار