در یکصد و چهل ششمین جلسه علنی شورای شهر مطرح شد:

تعداد جلسات علنی شورا را افزایش دهید/ زمان کافی برای تذکر و بررسی دستور جلسه نداریم

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر گفت: تعداد جلسات شورا را افزایش دهید چرا که در این مدت زمان کوتاه نمی‌توانیم به تذکر‌ها و بررسی دستور جلسه بپردازیم.

به گزارش  خبرنگاراجتماعی باشگاه خبرنگاران احمد دنیا مالی عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر در ادامه جلسه علنی صبح امروز (سه شنبه) تذکری را در خصوص عدم زمان کافی برای بررسی دستور جلسه و تذکرها ارائه کرده و گفت: اگر تمامی طرح‌ها و لوایح را در سال 94 اندازه گیری کنیم، متوجه می‌شویم که با این زمان کم به بررسی تمام آن‌ها نمی‌رسیم.

وی ادامه داد: یکشنبه و سه شنبه علاوه بر صبح، عصر را نیز در نظر بگیرید، یا یک روز دیگر را اضافه کنید که طرح‌ها و لوایح دستور جلسه و تذکرها در زمان کافی مورد بررسی قرار گیرد.

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر با انتقادی در خصوص زمان کم صحن علنی تصریح کرد: زمان کافی در صحن علنی نداریم و به طور کلامی سه ساعت جلسه شورای شهر برگزار می‌شود، اما کیفیتی ندارد و زمان بررسی طرح‌ها و لوایح در این زمان کم وجود ندارد و باید زمان صلح علنی طولانی تر شود.

دنیامالی در پایان گفت: جلسه اختصاصی فصلی را نیز دوباره برگزار کنید.

*گذر حضرت حرم عبدالعظیم حسنی بر اثر نوسازی تخریب می شود

احمد مسجد جامعی عضو کمیسیون سلامت محیط زیست شورای شهر در ادامه جلسه علنی با ارائه تذکری در خصوص گذر حضرت حرم عبدالعظیم حسنی اظهار کرد: حرم عبدالعظیم حسنی یک جایگاه ویژه‌ای به نام گذر حضرتی دارد که از جلوی هاشم آباد شروع می‌شود و به جایگاه امامزاده پایان می‌یابد که این گذر در جریان نوسازی قرار گرفته و متاسفانه تخریب می‌شود.

وی ادامه داد: معماری و هویت ایرانی و اسلامی که همیشه و در همه محافل مطرح بوده و از آن دفاع می‌کنیم، باید دقت بیشتری در این امر داشته باشد و به چهارچوب اساسی این مکان تاریخی توجه شود.

مسجد جامعی در پایان گفت: مهندسین مشاور نیز باید الزاماتی را در این زمینه رعایت کنند و طرح‌هایی که معماری ایرانی و اسلامی دارد، با دقت بیشتری مورد بازسازی قرار گیرد.

*منتظر ارائه گزارش فرهنگی منطقه هرندی هستیم

به گزارشخبرنگاراجتماعی باشگاه خبرنگاران مجتبی شاکری عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر در ادامه جلسه علنی صبح امروز و با ارائه تذکری در خصوص عدم ارائه گزارش فرهنگی منطقه هرندی اظهار کرد: بودجه‌ای که برای پیوست فرهنگی منطقه هرندی بسته شده است، رقم قابل توجهی است و بنا بود که گزارش این بودجه به شورا ارائه شود اما هنوز این گزارش ارائه نشده است.

وی با اشاره به رقم سنگین بودجه این بخش تصریح کرد: بودجه 250 میلیارد تومانی بسته شده است که در زمان تثبیت آن بنا بوده پیوست فرهنگی ارائه شود و به شرط ارائه پیوست فرهنگی این رقم رای آورد اما هنوز گزارشی ارائه نشده است و ما همچنان منتظر ارائه گزارش هستیم.

*شورا نیاز به سامانه مستقل گزارشی دارد

شاکری در تذکر دوم خود با انتقاد از نظارت شورا تصریح کرد: شورا نیازمند سامانه مستقل گزارشی است، چرا که در این زمینه هنوز نقص‌هایی وجود دارد و از ارائه گزارش نظارتی کمیسیون حدود یک سال و نیم گذشته است اما هیچ گزارشی دریافت نکرده‌ایم.

وی ادامه داد: نمایندگانی که این کار را به عهده گرفته‌اند، به درستی کار خود را انجام نداده‌اند و کاستی‌هایی وجود دارد و باید به سرعت به این مسئله رسیدگی شود، نباید سال‌های طولانی این نقص گزارشی ادامه پیدا کند.

* بازگرداندن منابع طبیعی مورد تصرف دستگاه‌ها مورد بررسی قرار گیرد

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی در تذکر سوم خود به تصرف منابع طبیعی اشاره کرد و گفت: در ابتدای سال 94 کار بزرگی از سوی مقام معظم رهبری در بازگرداندن بوستان 1 هزار و 400 هزار هکتاری جنگلی یاس به شهر تهران انجام گرفت، علی‌رغم اینکه مالکین آن سند در دست داشتند که ما نیز باید از اقدام بزرگ مقام معظم رهبری الگو بگیریم.

وی در پایان گفت: باید کمیسیون سلامت پرونده منابع طبیعی شهر تهران را مورد بازنگری قرار دهد و منابعی که در تصرف دستگاه‌ها است، به شهر تهران بازگرداند.

*شهرداری در برابر تخلفات منفعل نیست

ناصر امانی معاون برنامه ریزی شهرداری تهران در ادامه جلسه علنی در پاسخ به تخلفاتی که در تذکر حافظی ذکر شده بود، اظهار کرد: شهرداری قبول دارد که برخی از مالکین و سود جویان سعی در تخریب محیط زیست دارند و به دنبال قطع درختان هستند اما این اطمینان را می‌دهیم که شهرداری منفعل نیست و در برابر این مسئله برخورد می‌کند و اگر گزارشی به موقع دریافت کند، با متخلفان برخورد جدی می‌کند.، همانطور که تذکرات دیگر اعضای شورای شهر در جلسات قبلی شورای شهر را مورد پیگیری قرار داده است.

وی ادامه داد: بعضی از شهرداران که در برابر تخلفات حوزه استحفاظی خود بی تفاوتی نشان داده بودند، حکم انفصال آن‌ها صادر شد و سیستم خدمات شهرداری تهران در مقابل غارتگران فضای سبز و محیط زیست کوتاهی نمی‌کند و تمام آن‌ها را پیگیری می‌کند.

معاون برنامه ریزی شهرداری تهران با اشاره به توضیحی در خصوص پارک شقایق تصریح کرد: پارک شقایق که از سوی دوستی عضو شورای شهر تذکر داده شده بود، مورد پیگیری قرار گرفت و عبداللهی در این زمینه توضیحاتی ارائه کرده و آن به این شرح است که مالک پارک شقایق سندی را ارائه کرده است و این منطقه کاربری مسکونی دارد و از سال 75 اولین نقشه آن گرفته شده که در این صورت نیز شهرداری بی تفاوت نبود و پیشنهاد زمین معوض به مالک را داده است اما مالک قبول نکرده و زمین را متری 20 میلیون تومان قیمت داده است که اگر شهرداری بخواهد این قیمت را به معارضین بدهد، تمام بودجه شهرداری صرف همین امور می‌شود.

امانی در ادامه افزود: دستور توقف عملیات داده شده و تمام تلاش خود را داریم که با مالک مصامحه کنیم تا پارک باقی بماند.

امانی در پایان گفت: قطع درختان رود اوین درکه نیز در گذشته صورت گرفته اما با مالکین وارد مذاکره شده‌ایم و نمی‌گذاریم این درختان قطع شوند و اگر مالکی تصمیم بگیرد که فضای سبز را تخریب کند، به شدت با او برخورد می‌کنیم.

*سریال خشکاندن درختان شهر تهران تا کی ادامه دارد

رحمت الله حافظی عضو کمیسیون سلامت محیط زیست شورای شهر در یکصد و چهل و ششمین جلسه علنی شورا که صبح امروز (سه شنبه) در تالار شورا برگزار شد، با ارائه تذکر و ابراز تاسف از خشک کردن درختان اظهار کرد: سریال خشکاندن درختان در شهر تهران همانند قتل‌های زنجیره‌ای همچنان ادامه دارد و شهرداری تهران در برابر این مسئله منفعل و بی تفاوت است.وی ادامه داد: در حالی که ده‌ها میلیارد تومان برای ایجاد فضای سبز هزینه می‌کنیم، چرا نمی‌توانیم از تخریب آن جلوگیری کنیم.

حافظی با اشاره به مکان‌هایی که درختان خشک شده‌اند، تصریح کرد: در حاشیه پل نیایش با استفاده از مازوت و گازوئیل درختان خشک شده‌اند و در منطقه 2 درختان قلع و قمع شده‌اند. باغات منطقه 5 نیز در قسمت بالای پل نیایش (ولایت) درختان نیز خشک شده‌اند. این در حالی است که این درختان خشک شده در باغات کاملا سبز قرار دارند.

وی ادامه داد: در باغات سمیعی نیز شهرداری اقدام به گود برداری کرده و درختانی با عمر کم دو روز قبل قطع شده‌اند که هنوز بر روی برخی از درختان جای اره باقی است.

*مجوز ساخت مجتمع مسکونی 10 طبقه در بوستان شقایق را چه کسی صادر کرده

رحمت الله حافظی در تذکر دوم خود ضمن اشاره به ساخت و ساز غیر مجاز در بوستان شقایق تصریح کرد: در حاشیه بوستان شقایق تابلوی مجوز ساخت از سوی شهرداری به صراحت به چشم می‌خورد، این در حالی است که در فاصله 20 متری وسایل بازی کودکان وجود دارد و در این منطقه به صورت غیر مجاز حفاظ کشیده شده و ساخت و ساز می‌شود.

وی ادامه داد: مجوز ساخت و ساز مجتمع مسکونی 10 طبقه را چه کسی صادر کرده؟ این در حالی است که شهرداری مکرر اعلام می‌کند ما با ساخت و ساز‌های غیر مجاز و تخریب فضای سبز برخورد می‌کنیم اما این مجوز از سوی خود شهرداری صادر شده است.

*ساخت و ساز تعاونی مسکن شهرداری منطقه 7 در باغات کن مورد بررسی قرار گیرد

عضو کمیسیون سلامت محیط زیست شورای شهر در تذکر سوم خود ضمن ابراز تاسف از ساخت و ساز در باغات 7 هزار متری کن، تصریح کرد: برای ساخت و ساز تعاونی مسکن شهرداری منطقه 7 گود برداری و تخلفاتی از سوی شهردار وقت انجام شده که باید به مراجع قضایی اطلاع داده شود.وی با اشاره به گزارشی غیر واقعی یادآور شد: اندازه محیط بانی در این گزارش 70 تا 90 سانتی متر ذکر شده است، در حالی که 280 سانتی متر است و میانگین بالای 150 متر را دارد.در ادامه اندازه زمین زیر 2 هزار متر اعلام شده که در واقع 7 هزار متر است و این گزارش غیر واقعی به علت عدم ارجاع این تخلف به کمیته ماده هفت است که باید مورد بررسی قرار گیرد و میزان درختان سبز شده نیز 50 اصله درخت سبز شده که بیش از 100 درخت است.

عبدالحسین مختاباد رییس کمیته هنر شورای شهر تهران نیز در نطق پیش از دستور خود در جلسه امروز شورای شهر با بیان اینکه تهران شهر مثال‌زدنی برای زندگی نیست، عنوان کرد:پروژه‌های ساختمانی در تهران با انگیزه‌های سودآوری ایجاد شده که این مساله ناهنجاری‌های زیادی ایجاد کرده است.

رییس کمیته هنر شورای شهر تهران  با اشاره به اینکه تهران در حرکت خود به رشد و کمال منسجم عمل نکرده است، گفت: تهران متناسب با سودآوری برخی افراد رشد داشته است که متاسفانه شهرداری هیچ ابتکار عملی در این خصوص نداشته است.

وی افزود:، تهران شهری شلوغ و آلوده است و خطر مرگ همواره شهروندان تهرانی را تهدید می‌کند و لازم است که در این خصوص نظارت و کنترل کافی انجام گیرد.

*از بررسی طرح الزام شهرداری تهران به ارائه لایحه تشکیل‌ شورای سیاست گذاری سازمان زیباسازی شهر تهران تا طرح ممنوعیت اعلانات فاقد مجوز شهر تهران

در یکصد و چهل و ششمین جلسه علنی شورای شهر که صبح امروز (سه شنبه) در تالار شورا برگزار می‌شود، طرح‌هایی از جمله الزام شهرداری تهران به ارائه لایحه تشکیل شورای سیاست گذاری در سازمان زیباسازی شهر تهران، طرح الزامی شهرداری تهران به بارگیری و تعیین کاربری متراکم و سایر اقدامات لازم در خصوص املاک شهرداری بر اساس طرح تسهیلی اعم از واگذاری و فروش و قید و تقاطع، طرح الزام شهرداری تهران به اجرای برنامه پیشگیری و کاهش آسیب پذیری و سازگار با تغییرات آب و هوای شهر تهران، طرح الزام شهرداری تهران، تشکیل مدیریت شهر تهران، طرح جامع آب خام شهر تهران، طرح ممنوعیت اعلانات فاقد مجوز و سطح شهر تهران مورد بررسی اعضای شورای شهر قرار می‌گیرد.

بر اساس این گزارش؛ دو لایحه الزام شهرداری تهران به توسعه انرژی‌های نو و تجدید پذیر در شهر تهران، لایحه آئین نامه توسعه، ساماندهی و ارتقای کارآفرینی شهر تهران بر روی میز کار اعضای شورای شهر قرار می‌گیرد تا به بررسی آن بپردازند و در نهایت به تصویب یا رد آن رای دهند.

انتهای پیام/



برچسب ها: اا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار