میان وعده‌های سالم برای کودکان

وقتی حرف از تغذیه کودکان می‌شود، باید خیلی مراقب باشیم. مغز و بدن آنها در حال رشد است و مواد غذایی بیشترین تاثیر را روی آنها می‌گذارد. این میان‌وعده‌ها باید سبک، خوشمزه، انرژی‌زا و در عین حال تقویت کننده مغز باشند.

به گزارش  گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران؛وقتی حرف از تغذیه کودکان می‌شود، باید خیلی مراقب باشیم. مغز و بدن آنها در حال رشد است و مواد غذایی بیشترین تاثیر را روی آنها می‌گذارد. این میان‌وعده‌ها باید سبک، خوشمزه، انرژی‌زا و در عین حال تقویت کننده مغز باشند. حالا چطور فرزندانمان را مجبور به خوردن میان‌وعده‌های سالم، به خصوص سبزیجات کنیم؟ این یک چالش واقعی است. این فهرست میان‌وعده‌های سالم و خوشمزه خانگی و ساده را ببینید. شاید نیاز داشته باشید که بعضی از این میان‌وعده‌ها را خشک و یا فریز کنید. اما واقعا ارزشش را دارد.

- هویج و عسل


یک روش ساده برای اینکه کودکان‌تان را به هویج علاقمند کنید. هویج عالی‌ترین منبع بتاکروتین است. یک هویج متوسط به اندازه نیاز روزانه بدن به سبزیجات به شمار می‌آید. این دستور پخت را امتحان کنید.در یک تابه 110 گرم کره را آب کنید و سپس 1 قاشق شکر قهوه ای ، یک دوم قاشق دارچین و 1 قاشق عسل به آن اضافه کنید. خوب بهم بزنید و تقریبا 10 تا 12 هویج کوچک به آن اضافه کنید. بگذارد 15 دقیقه روی حرارت ملایم بپزد.

- پاستیل توت فرنگی


این میان‌وعده بامزه بدون شک فرزندان‌تان را سرگرم خواهد کرد. یک کاسه بردارید و درونش دو پیمانه پوره توت فرنگی بریزید و نصف لیموی تازه و 4 قاشق عسل را به آن اضافه کنید و خوب بهم بزنید. این مواد را داخل قابلمه‌ای ریخته و حرارت دهید تا گرم شود اما داغ نشود.سپس 4 قاشق پودر ژلاتین به آن اضافه کرده و آنقدر هم بزنید تا ژلاتین حل شود. مواد را داخل ظرف سیلیکونی شکل‌دار ریخته و رویش را بکشید و برای 20 دقیقه داخل فریزر بگذارید.

- میوه خشک شده


میوه‌های خشک شده شبیه آبنبات هستند و مزه آبنبات هم می‌دهند. این میان‌وعده دارای کلی ویتامین و مواد معدنی نیز هست. هر میوه و یا توتی را که خودتان دوست دارید و یا کودک‌تان می‌پسندد را انتخاب کنید: کیوی، آلو، هلو ، سیب، موز، گیلاس و ... فقط کافی‌ست میوه‌ها را تکه تکه کنید و خشکش کنید. میان‌وعده‌تان آماده است.

- چیپس موز


این ساده‌ترین میان‌وعده‌ای‌ست که می‌توانید داشته باشید. موز را حلقه حلقه کنید و هر تکه را داخل آب لیمو بیندازید و کمی آب رویش بپاشید و لای ورق‌های آشپزی بپوشانید. موزها را برای 1.5 تا 20 ساعت بپزید. کودکان‌تان عاشق این میان‌وعده خواهند شد.

- موزهای آجیلی


تنها چیزی که نیاز دارید موز و ماست مورد علاقه‌تان، برشتوک و یا چیپس شکلات، پودر نارگیل، آجیل خرد شده و هر چیزی که دوست دارید است. موز را نصف کنید . یک چوب بستنی داخلش کنید. آن را داخل ماست و یا خامه کنید تا سطحش پوشیده شود سپس آن را داخل ظرف برشتوک یا شکلات یا آجیل کنید. حالا فریزش کنید. فوق خوشمزه!

- بستنی میوه‌ای تازه

این میان‌وعده شاداب‌کننده برای روزهای گرم تابستان عالی است. درست کردن آن بسیار آسان است و بهترین قسمت آن هم این است که می‌توانید هر میوه‌ای را که دوست دارید را استفاده کنید. فقط کافی‌ست میوه‌ها را پوست بگیرید و تکه تکه کنید، آن‌ها را به شکل بستنی در آورید و کمی رویش آب انگور سفید بریزید تا رویش را بپوشاند. چوب بستنی را داخلش کنید و قالب‌ها را داخل فریزر بگذارید و 7 تا 8 ساعت بعد نوش جان کنید.

انتهای پیام



برچسب ها: میان وعده ، سالم ، خوشمزه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار