دکترسجادی:

اساس نامه ای که هنوز در شورای معاونین تصویب نشده را نمی توان نقد کرد

معاون ورزش حرفه ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان گفت: این اساس نامه در شورای معاونین ارائه شده اما هنوز تائید نشده است؛ پس نمی توان چیزی که به تائید نهایی نرسیده را نقد کرد.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران و به نقل از وزارت ورزش و جوانان، دکتر سید نصرالله سجادی در نشست مشترک وزیر با روسای فدراسیون ها، نکاتی را به جمع حاضر متذکر شد.
وی در خصوص اعزام ها گفت: فرصت45 روزه ای که ما برای اعزام ها تعیین کردیم باید رعایت شود چرا که دعوت نامه ها از طرف مراجع رسمی با فاصله زمانی زیاد می آید. امسال تعدادی از فدراسیون ها اعزام های شش ماه نخست را در جلسه اول سال مطرح کردند و این حداقل تکلیف ما و شما را روشن می کند.

معاون ورزش حرفه ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان درباره اعزام خبرنگاران نیز افزود: خبرنگار با پول فدراسیون اعزام می شود اما این موضوع در شورای برون مرزی مطرح نمی شود که خلاف است. ما نمی گوییم خبرنگار تمجید کند اما گاهی با بی انصافی گزارشات را ارسال و نکاتی را خلاف واقع گزارش می کندکه این صحیح نیست.

دکتر سجادی ادامه داد: تعداد نفرات اعزامی که شورای برون مرزی به شما ابلاغ می کند چیزی است که تصویب شده و وزارت خانه با آن موافق است؛ شما باید تقاضای واقعی خود را بفرستید و همان را اجرا کنید، امسال ما دقت بیشتری در این مسئله خواهیم داشت.

وی درباره گزارش ارسالی از فدراسیون ها نیز افزود: گزارشی که به ما ارائه می کنید باید حاوی نکات مثبت،منفی و مهم تر از این ها واقعیات باشد و اگر لازم است به صورت محرمانه ارسال شود؛ این گزارشات واقعی برای اصلاح امور لازم و ضروری است.

معاون ورزش حرفه ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان با تاکید بر این نکته که نباید گزارش هایی که از جانب فدراسیون ها ارسال می شود ناقص باشد، گفت: مواردی که لازم است وزارت خانه مطلع باشد را باید به ما اطلاع دهید نه این که ما ازطریق نهاد بیرونی در چند و چون مسئله قرار بگیریم. مسئول ترین فرد رئیس فدراسیون است وشما باید گزارشات را از سرپرستان بخواهید و فاصله 10 روزه را برای ارسال گزارشات به ما رعایت کنید.

دکتر سجادی در ادامه با ابراز گلایه از برخی صحبت ها ومصاحبه ها در خصوص اساس نامه فدراسیون های ورزشی، اظهار داشت: دراین مورد گاهی دوستان مصاحبه و اعلام کردند که از این اساس نامه مطلع نیستند یا برخی آن را نقد می کنند. من در تاریخ 10 شهریورماه93 بخش نامه را به فدراسیون ها برای دریافت نظرها ارسال کردم، از 51 فدراسیون 45 فدراسیون نظرات خود را به ما دادند.

وی با بیان این که ما این نظرها را برای تائید نهایی جمع نبدی کردیم، گفت: اولاً این اساس نامه از سال 88 در حال بررسی است، سه ویرایش از سال 92 تا کنون انجام شده و دیدیم که باید این اساس نامه که یک سری اشکالات داشت مورد بازبینی قرار می گرفت. ما برای ویرایش، مجموع نظرات را گرفتیم وکارگروهی از 15 کارشناس خبره تشکیل دادیم و طی 15 جلسه بررسی 9 ویرایش انجام شد.

معاون ورزش حرفه ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان با بیان این که ویرایش نهم اساس نامه فدراسیون های ورزشی انجام شده است، گفت: این اساس نامه در شورای معاونین ارائه شده اما هنوز تائید نشده است که پس از تائید در این شورا به هیات دولت ارائه می شود؛ پس نمی توان چیزی که به تائید نهایی نرسیده را نقد کرد. 

دکترسجادی در ادامه درخصوص کسب سهمیه المپیک و پاراالمپیک، افزود: روز شنبه سومین جلسه کمیته بازی های المپیک و پارالمپیک برگزار می شود که پس از تائید نهایی موارد مورد نظر،فدراسیون ها به صورت تک تک دعوت می شوند تا جدی تر برنامه ریزی کنیم. ما می خواهیم فدراسیون هایی که جزء بازی های المپیک و پارالمپیک هستند با قوت بیشتر کار خود را پیش ببرند.

او در آخر درباره پرداخت ها گفت: اردیبهشت ماه اولین پرداخت را به فدراسیون ها خواهیم داشت واین منوط به این است که 4 گزارش عملکرد به دستمان برسد. ما برای کنترل بهتر امور از گزارشات استفاده می کنیم.


انتهای پیام/
برچسب ها: وزارت ، ورزش ، جوانان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار