رگولاتورهای گاز پوششی در شهرك علمی و تحقيقاتی اصفهان طراحی و ساخته شد

رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان گفت: رگولاتورهای گاز پوششی توسط يك شركت دانش‌بنيان با هدف کاهش خطر انفجار و آتش سوزی مخازن گازی طراحی و ساخته شد.

مهدی کشمیری، رييس شهرك علمي وتحقيقاتي اصفهان در گفتگو با خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران  گفت: رگولاتورهای گاز پوششی وظیفه تامین گاز بر روی مخازن ذخیره سیالات نفتی و تانک‌ها را بر عهده دارند.

وی با بیان اینکه این دسته از رگولاتورها فشار بالای گازهای محافظ، مانند نیتروژن را به فشار پایین کاهش می‌دهند، افزود: این دستگاه در شرایط خروجی صفر مخزن، فشار محبوس مورد نیاز را تامین می‌کند.

كشميري تصريح كرد: این دستاورد همچنین برای جبران کاهش حجم گاز پوششی بالای مخزن به دلایلی مانند افت ناگهانی دمای محیط، تخلیه سیال داخل مخزن(Pump Out) و غیره طراحی شده است.

وي بيان داشت: کاهش خطر انفجار و آتش سوزی مخازن جهت ایجاد پوششی از گاز خنثی بر روی مایعات با بخارهای اشتعال‌پذیر، جلوگیری از فروپاشی مخزن ذخیره به هنگام افت فشار ناگهانی درون مخزن در اثر خروج مایع از آن و یا کاهش دمای محیط و افزایش عمر نگهداری و ذخیره انواع مواد غذایی و کاهش فساد پذیری آن‌ها از جمله کاربردهای این دستگاه است.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار