تماس جان کری با محمد جواد ظریف درباره بحران یمن/هشدار ایران به کشورهای اروپایی در قبال تجاوز عربستان

روزنامه الأخبار لبنان مدعی شد روز گذشته جان کری با وزیر خارجه ایران درباره بحران یمن تماس گرفت.

به گزارش  سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران، روزنامه لبنانی الأخبار به نقل از منابع آگاه مدعی شد صبح روز گذشته جان کری وزیر خارجه آمریکا در تماسی تلفنی با همتای ایرانی خود محمد جواد ظریف اعلام کرد آمریکا مصلحت نمی بیند تنش ها در منطقه افزایش پیدا کند.

جان کری همچنین تصریح کرد آمریکا تلاش خواهد کرد به تماس با عربستان برای آتش بس در یمن، به منظور آغاز روند سیاسی ادامه دهد.

این روزنامه اعلام کرد در پی تجاوزهای عربستان به یمن، تهران به کشورهای اروپایی هشدار داد ایران در مقابل اقدامات عربستان سعودی دست بسته نیست و ساکت نمی ماند.

این روزنامه همچنین به نقل از این منابع اعلام کرد: ایرانی ها ظهر روز گذشته تماسهایی دریافت کردند که نشانگر موافقت عربستان با توقف حملات هوایی و پایان عملیات توفان قاطعیت بود.

این روزنامه اعلام کرد: اما در این تماسها اعلام شد عربستان مجبور خواهد بود عملیات خود را در جنوب یمن ادامه دهد ؛ چرا که این کشور تعهداتی نسبت به هم پیمانان جنوبی خود از جمله عبدربه منصور هادی رئیس جمهور فراری یمن دارد.

این منابع همچنین اعلام کردند یکی از عوامل توقف حملات عربستان این بوده است که ریاض پیامهایی از جانب مصر، پاکستان، اردن و سودان دریافت کرد که در آن اعلام شده بود این کشورها مطلقا در هیچ عملیات زمینی مشارکت نخواهند داشت.


انتهای پیام/  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار