مشاورمدیرعامل سازمان انتقال خون ایران:

اهدای خون در طول سال بایدمستمر باشد

مشاور مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران گفت:زنان می توانند در طول سال سه بار و مردان هم چهار بار اقدام به اهدای خون کنند، که با این کار جان انسان های زیادی نجات پیدا می کند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران سنندج، طاهره مجیدی، مشاور مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران در امور بانوان و خانواده، در جلسه هم اندیشی اهدای خون بانوان استان کردستان که در سالن دولت استانداری تشکیل شد، با اشاره به اینکه سازمان انتقال خون از سال 53 فعالیت خود را در ایران آغاز کرده است، گفت: در طول 41 سالی که از عمر این سازمان می گذرد خدمات بسیاری به مردم نیازمند خون و فرآورده های خونی ارائه کرده است.

وی افزود: 49 درصد جمعیت فعال کشور را زنان تشکیل داده اند و این قشر در عرصه های مختلف اجتماعی، اقصادی، دینی و فرهنگی و علمی همیشه حضور و مشارکت داشتند.

مجیدی افزود: یکی از مشکلات موجود در بحث اهدای خون افزایش سن اهداکنندگان است.

مشاور مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران در امور بانوان و خانواده گفت: بیشتر اهداکنندگان امروز را افراد 30 تا 40 سال در کشور ما تشکیل داده اند و این درحالی است که از 17 تا 60 سال توانایی اهدای خون را دارند.

وی گفت: انتظار می رود با فرهنگ سازی و برگزاری دوره های آموزشی در دبیرستان ها و دانشگاه ها شاهد حضور بیشتر جوانان زیر 30 هم برای اهدای خون باشیم.

وی بر استمرار اهدای خون در طول سال تاکید کرد و افزود: زنان می توانند در طول سال سه بار و مردان هم چهار بار اقدام به اهدای خون کنند، که با این کار جان انسان های زیادی نجات پیدا می کند.

مشاور مدیر عامل سازمان انتقال خون ایران در امور بانوان و خانواده  درپایان گفت:: همواره یکی از دلایل کاهش استقبال زنان از اهدای خون کم خونی عنوان می شود در صورتی که از جمعیت ۳۰ میلیون نفری زنان در کشور ما تنها ۲۰ درصد آنها مبتلا به کم خونی هستند و مابقی توانایی اهدای خون را دارند.

انتهای پیام/س
برچسب ها: خون ، مستمر ، انسان ، اهدا ، کردستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.