مقاومت بدن در برابر آنتی‌بیوتیک ها کشنده است

مقاومت بدن در برابر آنتی‌بیوتیک ها تا سال 2025 جان بیش از یک میلیون نفر را می‌گیرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از میرر؛ دانشمندان نسبت به مقاوم شدن بدن در برابر آنتی‌بیوتیک ها هشدار دادند و آن را تا یک دهه آینده یکی از دلایل اصلی مرگ و میر در جهان معرفی کردند.

تحقیقات نشان می‌دهد، با افزایش مصرف جهانی آنتی‌بیوتیک در 10 سال گذشته، ویروسها هم در برابر این نوع داروها مقاوم شده و 400 هزار نفر در همین رابطه جان خود را از دست دادند. پیش بینی می‌شود این آمار تا 10 سال آینده دو برابر شود و حدود یک میلیون بیمار در سراسر جهان به دلیل مقاومت در برابر آنتی‌بیوتیک ها جان خود را از دست خواهند داد.

"مارتا آکوا،" رئیس مرکز میکروب شناسی و بیماریهای عفونی اروپا، در این باره گفت: نکته نگران کننده این است که هنوز کسی از خطرات واقعی مقاومت در برابر آنتی‌بیوتیک ها اطلاع کافی ندارد. اگر بیماران بدون تجویز پزشک و به تشخیص خود از آنتی‌بیوتیک ها استفاده کنند، ویروس ها را دربرابر درمان مقاوم می‌سازند و برای نابودی ویروس های تغییر ماهیت داده شده ، دچار بحران جدی می‌شویم. درمان بیماران در این شرایط کار دشواری خواهد بود زیرا امکان استفاده از مراقبت های پزشکی جدید بر روی آنها وجود ندارد.

بیماران انگلیسی پایین ترین سطح آگاهی را نسبت به این موضوع میان دیگر کشورهای اروپایی دارند. تعداد مرگ و میر بیماران در این کشور به دلیل مقاومت آنتی‌بیوتیکی تا 10 سال آینده، سه برابر افزایش می‌یابد.

مرکز میکروب شناسی و بیماریهای عفونی اروپا بر بالابردن سطح آگاهی بیماران تاکید کرد و آن را بهترین شیوه پیشگیری برای اجتناب از مقاوم سازی ویروسها دانست.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار