بی باک خطاب به مرتضی کریمی؛

این ادعاها پوچ است!

مربی تیم ملی تکواندو در پاسخ به ادعاهای مرتضی کریمی سرمربی سابق تیم ملی در رقابت های جهانی 2013 مکزیک مسائلی را بازگو کرد.

مهدی بی باک در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران در پاسخ به ادعای های مرتضی کریمی عنوان کرد: از زحمات تمام عزیزانی که برای اعتلای تکواندو ایران انجام داده اند تشکر می کنم و دست تک تک آنها را می بوسم. باز هم چون گذشته می گویم که بزرگان حرفی نزنند که باعث زیر سوال رفتن زحماتشان شود. اما در رابطه با برخی صحبت ها که گاهی بدون کارشناسی و از روی خصومت شخصی عنوان می شود چند نکته ای را باید بگویم. با این حال این حرف ها وظیفه کادرفنی تیم ملی نیست اما چون این عزیزان به نوعی بزرگان ورزش تکواندو هستند، لازم دانسته ام برای حفظ منزلت آنها و روشن شدن مسائلی که به غلط در ذهنشان ایجاد شده را از بین ببرم.

*بازیکنان بگویند نه غایبان

مربی تیم ملی تکواندو در مورد این ادعا که برخی تکواندوکاران به دلیل بی مهری مربیان تیم ملی بخصوص برای مسابقات امارات به سایر کشورها کوچ کرده اند، گفت: برای تورنمنت امارات چند نفری بعد از انتخابی آخر به اردوی تیم ملی تکواندو اضافه شدند. نام تمام آنها به کمیته برگزاری مسابقات اعلام شد تا تیم کامل به فجیره اعزام شود، اما چون اسامی 10 روز دیرتر اعلام شده بود روادید به موقع حاضر نشد. ما به محض ورود به امارات درخواست صدور ویزا برای نفرات جا مانده را کردیم و حتی بلیت هم برای آنها رزرو شده بود ولی متاسفانه به دلیل همکاری نکردن مسئولان برگزاری مسابقات امارات حضور بازیکنان دیگر، در این تورنمنت میسر نشد.

او افزود: موضوع اعزام نشدن بازیکنان جا مانده به امارات به دلیل بی مهری کادرفنی تیم ملی نبوده و بهتر است این موضوع را از خود این بازیکنان بپرسید، از زبان ورزشکاران و آنهایی که در اردوهای تدارکاتی تیم ملی هستند نه آنهایی که در اردوها نبودند و برای منافعشان این صحبت ها را مطرح می کنند. حتی اگر از آنهایی که به تیم های سایر کشورها رفتند هم بپرسید،‌ می گویند که کادرفنی تیم ملی برخورد خوب و یکسانی با بازیکنان دارند.

بی باک می گوید: ما از کسی نخواستیم اردو را ترک کند. حتی از خط خورده ها هم خواستیم در اردوها بمانند اما آنها بعد از انتخابی دیدند که شانسی برای قرار گرفتن در ترکیب اصلی تیم ملی را ندارند و با توجه به پیشنهادات مالی خوب آذربایجان راهی این کشور شدند. اصل موضوع این است که این کار از جانب ما شایسته نبوده چون کسب مدال زیر پرچم کشور ایران افتخار بزرگی است و قابل قیاس با منبع مالی دیگری نخواهد بود.

وی در خصوص اینکه کریمی ادعا کرده است که چرا کادر فنی تیم ملی که اعلام شده بوده ادواری عوض نمی شود، تغییر نمی‌کند، گفت: خدا را شاکریم که با کسب نتایج در مسابقات مختلف شرایطی فراهم شد که مربیان ایران مورد توجه کشورهای دیگر قرار گرفته‌اند و حقوقی چندین برابر دریافت می‌کنند که این خود افتخار بزرگی برای تکواندوی کشورمان در دنیا محسوب می‌شود و در هیچ رشته ورزشی با توجه به شرایط حال حاضر این رشته میسر نشده است. در زمانی که تمام توجهات به سوی المپیک و کسب سهمیه است کادرفنی تیم ملی نتیجه مطلوبی در بازیهای آسیایی، قهرمانی آ‌سیا و "گرند پری" گرفته است.

این مربی یادآور شد: مسابقات جایزه بزرگ با سطح فنی بالا که تعداد محدودی از بهترین‌ها در آن حضور دارند کیفیتی به مراتب بالاتر از مسابقات جهانی داشته و تورنمنت‌ها هم شرایط خاص خود را دارند. حالا این سوال به ذهن می‌سد که این تغییر چه سودی برای تکواندو دارد و آیا موجب پیشرفت می‌شود؟ یا باعث خوشحالی دلسوزان به ظاهر دوست که منتظر تخریب و زمین خوردن تکواندو کشورشان هستند، می شود. این صحبت‌ها به خاطر منافع شخصی است نه منافع ملی!

بی باک در خصوص اظهارنظر غیرکارشناسانه برخی‌ها تصریح کرد: نظرات غیرکارشناسی به خاطر نداشتن آگاهی و به روز نبودن اطلاعات است. بابد بگویم حضور قهرمانان ما در هر رویداد امتیازدار المپیکی باعث پیشرفت آنها و عقب ماندن رقبا شده است، به طوری که حضور مهدی خدابخشی و فرزان عاشورزاده در صدر رنکینگ المپیکی به مدت هفت ماه گواه این مسئله است. اینکه گفته می‌شود مربیان تیم ملی بین بازیکنان تبعیض قائل می‌شوند درست نیست، نحوه برگزاری انتخابی‌های تیم ملی در طول چهارماه گذشته خود جوابی است برای این ادعای پوچ! مسابقات انتخابی بدون هیچ شک و شبهه‌ای با حضور داوران بین المللی برگزار شده است.

*شما به کرمی و نصر بی مهری کردید!

وی در مورد ادعای بی‌مهری‌ها و تبعیض کادرفنی نسبت به برخی بازیکنان ادامه داد: بی مهری زمانی صورت گرفت که یوسف کرمی و علیرضا نصرآزادانی بدون انتخابی از تیم ملی خط خوردند. بهنام اسبقی که تک مدال طلای جهان را گرفت قرار نبود به مسابقات جهانی 2013 مکزیک اعزام شود و حتی شانسی هم برای او قائل نبودند. باید بگویم تیم ملی جای کسب تجربه، آزمون و خطا نیست بلکه جای نتیجه گیری و کسب افتخار است.

این قهرمان اسبق تیم ملی با اشاره به شرایط مربیان کنونی تیم ملی گفت: کادرفنی تیم ملی در حال حاضر بدون هیچ چشم داشتی انجام وظیفه می‌کند و از تمام انرژی خود برای کسب افتخار سرمایه می گذاردف چون این نکته را قبول دارد که جایگاه اجتماعی فعلی و محبت هموطنان به طور کامل به خاطر تکواندو ایران است و این افتخار را با چیز دیگری عوض نمی‌کند.

انتهای پیام/


برچسب ها: تکواندو ، ادعا ، رزمی ، کریمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار