گزارش:

قتل عام یمن؛ ترس از نفوذ گفتمان ایران در منطقه

تحرّک جریان رسانه‌ای ذوق‌زدۀ غرب علیه ایران مبنی بر ارسال تسلیحات و دخالت در یمن، ناشی از همان سیاست‌های مشهور غرب در اقناع افکار عمومی جهان در سایه اشاعۀ اطلاعات غلط، جعل حقایق و جوسازی‌های ساختگی است.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری مستقل کنسرسیوم نیوز، بمباران هدفمند متجاوزان سعودی، در حالی با حمایت اطلاعاتی و لجستیک آمریکا انجام می‌شود که تاکنون صدها غیرنظامی کشته شده‌اند و شهرهای تاریخی یمن در آستانه ویرانی هستند.

گَرِت پورتر، تحلیل‌گر، مورخ و روزنامه‌نگار مشهور بین‌المللی، در این مقاله می‌نویسد: رسانه‌های آمریکایی در اقدامی هماهنگ، برای توجیه سلاخی مردم یمن به وسیله رژیم مورد حمایت ایالات متحده، به طور مداوم بر شیپور اتهامات مشکوک خود مبنی بر دخالت ایران می‌دمند. به گفته پورتر، آنها همچنان مشتاقند تجاوز سعودی‌ها به یمن را جنگی نیابتی میان جبهۀ ایران و جبهۀ سعودی- آمریکایی جلوه دهند.

روزنامه USA Today، چند روز پیش از اعزام ناو "تئودور روزولت" به سواحل یمن خبر داد که البته تلاشی برای اعلام دوباره حمایت ایالات متحده و دولت باراک اوباما از تجاوز سعودی‌ها بود.

در ماه‌های گذشته، رسانه‌ها هر روز بیش از پیش-- حتی اگر شده با یک جمله یا پاراگراف-- بر این اتهام دامن زده‌اند که ایران در تلاش است با ارسال سلاح برای حوثی‌ها، به گسترش قدرت خود بر منطقه خلیج فارس دست یابد.

جرالد فیِراشتاین، معاون دستیار وزیر امور خارجه آمریکا نیز به نوبۀ خود، همان روایت خورانده شده به رسانه‌های این کشور را تکرار کرد و به ترسیم تصویر جعلی از ایران به عنوان تأمین کننده تسلیحاتی، اطلاعاتی و اقتصادی حوثی‌ها ادامه داد.

این قبیل اتهامات و افسانه‌های ساختگی تکراری، بر این محور استوارند که چون حوثی‌ها نیز مانند ایران، به نقش پشت پردۀ آمریکا در تحولات خاورمیانه و ردپای مقاصد ایالات متحده در ناآرامی‌ها اذعان دارند، پس آنچه که دنیا در یمن شاهد آن است، صرفاً یک جنگ نیابتی از جانب ایران است و حوثی‌ها نیز به تبعیت از جنبش حزب الله لبنان، به دنبال تقویت تأثیرگذاری خود بر سرنوشت کشورشان هستند.

اما این فرضیۀ ایران هراسانه، با این واقعیت که تعداد نیروی نظامی حوثی‌ها از هیچ به چیزی حدود 100 هزار نفر رسیده است مطابقت ندارد. همچنین باید اذعان کرد که در مقابل این گونه اتهامات هماهنگ، ظاهراً کسی تمایل ندارد به این حقیقت اعتراف کند که طبق اسناد منتشر شده از پنتاگون، حجم عظیم تسلیحات آمریکایی از قبیل بیش از 100 خودروی Humvee، صدها نفربر، بی‌سیم‌های پیشرفته، خمپاره‌ انداز، دوربین‌های دید در شب و هزاران مورد دیگر، همه و همه، همان چیزی بود که از سال 2006 به بعد با ارزشی حدود 500 میلیون دلار برای ارتش یمن فرستاده شد. اکنون باید گفت با وجود اتحادی که میان ارتش یمن و حوثی‌ها برقرار شده، آیا آنها باز هم نیازی به دریافت اسلحه دارند؟!

در این میان، جنجال رسانه‌ای نخ‌نما شده‌ای که حقیقت اشباع شدگی ارتش یمن با تسلیحات آمریکایی را نمی‌بیند، بسیار جای سؤال دارد. گرت پورتر اضافه می‌کند که تاکنون هیچ نهادی نتوانسته مدرک مستند و محکمه پسندی در رابطه با کمک تسلیحاتی ایران به یمن ارائه دهد. 

بدون شک، اشتراک ایدئولوژیک حوثی‌ها و ایران، غیر قابل انکار است، اما این تحرک رسانه‌های ذوق‌زدۀ غرب علیه ایران مبنی بر ارسال تسلیحات و دخالت در یمن، آنهم علی‌رغم وجود قرائن و شواهد مذکور، ناشی از همان سیاست‌های آشنای غرب در اقناع افکار عمومی جهان در سایه اشاعۀ اطلاعات غلط، جعل حقایق و جوسازی‌های ساختگی است. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار