معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت خبرداد:

اختصاص 2 هزار میلیارد تومان یارانه به تولید

صالحی‌نیا از پیشنهاد اختصاص 2هزارمیلیارد تومان از منابع هدفمندی یارانه‌ها به بخش صنعت در سال جاری خبر داد و گفت: یک کارگروه ویژه در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی برای اجرایی شدن این موضوع تشکیل شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران،محسن صالحی‌نیا معاون امور صنایع وزارت صنعت در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه سرانجام یارانه تولید به کجا رسید گفت: بر طبق قانون بودجه برای سال 94 از دو هفته قبل کارگروهی در سازمان مدیریت تشکیل شده و پیشنهادی که جهت یارانه تولید ارائه شده رقم 2 هزار میلیارد تومان است.

وی همچنین در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر افزایش قیمت خودرو گفت: با توجه به اینکه در مصوبه شورای اقتصاد خودرو انحصاری تلقی می‌شود لذا قیمت‌گذاری توسط شورای رقابت انجام می‌گیرد.

وی افزود: در حال حاضر هیچ افزایش قیمتی در دستور کار نیست و فعلا بررسی پیشنهادات خودروسازان مطرح است.

وی در رابطه با وضعیت درخواست وزارت صنعت مبنی بر خروج خودروهای سواری از لیست کالاهای انحصاری که در سال گذشته به شورای اقتصاد ارسال شده بود، نیز افزود: هنوز این موضوع در دستور کار شورای اقتصاد قرار نگرفته است.

صالحی‌نیا در رابطه با اختصاص یارانه به بخش تولید که در سال گذشته اجرایی نشده بود نیز اظهار داشت: متأسفانه در سال گذشته سهم تولید از منابع قانون هدفمندی پرداخت نشد اما امسال در صددهستیم با تدابیر مناسب سهم تولید را از منابع هدفمندی پرداخت کنیم.

معاون امور صنایع وزارت صنعت تصریح کرد: یک کارگروه ویژه از دو هفته گذشته در سازمان مدیریت و برنامه ریزی برای اجرایی شدن این موضوع تشکیل شده است. وزارت صنعت نیز در این میان پیشنهادات مختلفی اعلام کرده که در صددیم این پیشنهاد را به مرحله اجرا برسانیم.

وی اضافه کرد: قرار است یارانه در قالب سود تسهیلات برای واحدهای تولیدی که در اولویت هستند پرداخت شود، فعلاً پیشنهاد وزارت صنعت اختصاص رقم 2هزار میلیارد تومان به بخش صنعت و معدن است که امیدواریم این موضوع مورد تصویب قرار گیرد.

انتهای پیام/
برچسب ها: یارانه ، تولید ، صنعت ، تجارت ، اقتصاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار