درسیزدهمین کنفرانس فلسطینی‌های مقیم اروپا در برلین؛

برغوثی: از ملت فلسطین می‌خواهم متحد باشند/ کسی جز فلسطینیان از آنها حمایت نخواهد کرد

فلسطینیان مقیم کشورهای اروپایی با برگزاری همایشی در شهر برلین آلمان بر حق بازگشت تاکید کردند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر، سیزدهمین کنفرانس فلسطینی‌های مقیم اروپا با عنوان "فلسطینیان اروپا و طرح ملی" در شهر برلین آلمان با سخنان شماری از مقامات فلسطینی برگزار شد.

در این همایش مصطفی برغوثی دبیرکل طرح یا ابتکار فلسطینی گفت: من از غزه، قدس، یافا و جای جای سرزمین فلسطین به شما سلام و درود می‌فرستم. 

من تاکید می‌کنم، ما هرگز کودکان، زنان و مردان و نمایندگان مجلس را که در زندان‌های اسرائیل به سر می‌برند فراموش نمی‌کنیم. چگونه می‌توانیم تجاوز به غزه را فراموش کنیم. ما امروز با یک رژیم تبعیض نژادی مواجه هستیم که در تاریخ بشریت بدترین است. ما هرگز درد و رنج ملت فلسطین را فراموش نمی‌کنیم. ملت فلسطین با وجود همه مشکلات بر فداکاری و مبارزه تاکید دارد.

وی با تاکید بر این ضرب المثل که "کس نخارد پشت من جز ناخن انگشت من" از ملت فلسطین خواست در کنار یکدیگر متحد باشند. وی بر لزوم حق بازگشت آوارگان فلسطینی و زندگی با کرامت و شرافت تاکید کرد.

برغوثی با اشاره به حوادث یرموک گفت: این حوادث به ما آموخت که در وهله اول کسی جز فلسطینیان ازآنها حمایت نخواهد کرد.

وی افزود؛ حق ما است که درد و رنج خود را بازگو کنیم. ما این سوال را داریم چرا برای یک تجمع ساده فلسطینی‌ها حالتی از آشفتگی و سردرگمی در میان مخالفان آرمان فلسطین می‌بینیم. ما ملتی زنده در قدس و فلسطین و جای جای سرزمین خود هستیم. ما ملتی زنده در لبنان و سوریه و همه اردوگاه‌ها هستیم. هرکس از صلح صحبت می‌کند باید نتانیاهو و لیبرمن را محکوم کند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار