معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش:

به دنبال کاهش فاصله حقوق معلمان با حقوق دیگر کارمندان دولت هستیم

بطحایی گفت: وزارت آموزش و پرورش به دنبال کاهش اختلاف حقوق و مزایای معلمان با دیگر کارکنان دستگاههای دولتی است و طرح رتبه بندی معلمان طرح مناسبی برای تحقق این تلاش است.

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش باشگاه خبرنگاران، سید محمد بطحایی، معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در برنامه تیتر شبکه خبر سیما با بیان اینکه موضوع مطالبات فرهنگیان در رسانه ها و اذهان عمومی مدت ها است گفت: رتبه بندی معلمان با هدف ایجاد زمینه برای ارتقای حرفه ای و افزایش انگیزه آنان اجرا می شود. وی تصریح کرد: شاخص های رتبه بندی صرفا تالیف کتاب و مقالات نیست بلکه کیفیت کار معلم، مدرک تحصیلی و سنوات خدمتی جزء شاخص های اصلی این رتبه بندی هستند. معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش بیان داشت: در سال جاری اعتبار قابل توجهی برای اجرای طرح رتبه بندی پیش بینی شده و امیدواریم بتدریج این طرح با کیفیت و تاثیر قابل توجهی اجرا شود.

بطحایی با بیان اینکه در این نهاد برای ایاب و ذهاب، غذا و مسکن حقوقی به فرهنگیان پرداخت نمی شود خاطرنشان کرد: مهم ترین عامل بوجود آمدن این مشکل، کسری اعتبار است و امیدواریم در امسال بتوانیم بتدریج این کسری بودجه را برطرف سازیم.

وی گفت: برخی فرهنگیان ضمن اعتراض به اینکه هر اقدامی در وزارت آموزش و پرورش خیلی سریع رسانه ای می شود معتقدند این روند بر دیدگاه عوام نسبت به معلمان تاثیر منفی دارد.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: اعتقاد به کم کاری معلمان امری عامیانه و نادرست است زیرا همه می دانند حساسیت کار معلم به مراتب بیشتر از بسیاری از مشاغل است و معلمان اطمینان داشته باشند نگاه دولتمردان به هیچ وجه بدین گونه نیست.

وی همچنین ضمن پذیرش تفاوت حقوق و مزایای معلمان با کارمندان سایر نهاد ها گفت: ما در وزارت آموزش و پرورش به دنبال کاهش این اختلاف هستیم و طرح رتبه بندی معلمان مسیر مناسبی برای تحقق این امر است.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اعتراض برخی معلمان به اختلاف فوق العاده شغل آنها با کارمندان سایر نهادها اضافه کرد: از اواسط سال گذشته تلاش هایی برای کاهش این اختلاف شروع کردیم و این اشکال را به تدریج برای آموزگاران برطرف کردیم و برای سایر همکاران نیز به تدریج برطرف خواهد شد.

افزایش 14 درصدی حقوق کارمندان ستادی وزارت آموزش و پرورش

بطحایی در خصوص میزان افزایش حقوق اخیر کارمندان وزارت آموزش و پرورش می گوید: بر خلاف برخی شایعات، در حوزه اداری و ستادی وزارت آموزش و پرورش افزایش حقوق به هیچ وجه به میزان 35 درصد نبوده بلکه کارمندان نیز مانند معلمان از 14 درصد افزایش حقوق برخوردار شده اند.

وی ضمن پذیرش وجود رانت در سیستم آموزش و پرورش افزود: ما در تلاشیم جلوی هرگونه تبعیضی را بگیریم و همکاران محترم می توانند در صورت مشاهده چنین رفتار هایی از طریق سایت وزارت آموزش و پرورش یا اداره کل تعاون و پشتیبانی آموزش و پرورش مراتب را به ما اطلاع دهند.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه بخشی از مشکلات بیمه ای معلمان ناشی از افزایش پیش بینی نشدن نرخ تعرفه های پزشکی بوده است، تاکید کرد: برای بیمه سال جدید، طرح تازه ای را به کار گرفته ایم که انتظار داریم بسیاری از توقعات همکاران را پاسخگو باشد.

وی در رابطه با پاداش و بازنشستگی معلمان تصریح کرد: پاداش بازنشستگان معمولا با تاخیر حداکثر یک ساله پرداخت می شود و به جز دو سال، این مبلغ به طور یکجا پرداخت شده است.

بطحایی افزود: در سال 94 مرحله اول پرداخت پاداش متعلق به کسانی است که در 6 ماه اول سال 93 بازنشسته شده اند و در مرحله دوم، حقوق بازنشستگان 6 ماه دوم سال قبل پرداخت خواهد شد.

وی در خصوص تغییر سیاست صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: اخیرا تغییراتی را در سیاست این صندوق اعمال کرده ایم که فرهنگیان می توانند نتیجه آن را تا پایان خرداد احساس کنند.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: صندوق ذخیره باید در حین خدمت نیز به کمک معلمان بیاید و تنها مربوط به دوران بازنشستگی آنها نباشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۱۲
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۴ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴
با سلام من با مدرک فوق لیسانس ورتبه عالی سال 91 با حقوق 960000 تومان باز نشست شدم واعتراضم بجایی نرسید با30 سال سابقه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۴ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴
چرا وقتی یک معلم در یک از مراکز استانها می گوید با این وضعیت به سر کلاس نمی رویم در جوابش می گویند نیرو از بیرون می آوریم یعنی همین لیسانسیه های بیکار و بی تجربه و ناوارد در فن کلاس داری جایگزین معلم 20سال خدمت
Iran (Islamic Republic of)
علی بازنشسته
۱۳:۲۴ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴
درحال حاظرحقوق بازنشستگان فرهنگی که فاصله زیادی با هر کدام چه شاغلین و چه با بازننشستگان سابر ادارات دارند چکار میکنید
United States of America
ناشناس
۱۱:۵۹ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴
بازنشسته های فرهنگی را دریابید حقوقشان به قدری پایین است که فقط خدا میداند چگونه یک ماه با آن زندگی میکنند
Iran (Islamic Republic of)
مهدي
۱۱:۱۸ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴
لطفا به مسئولين در خصوص كاهش فاصله حقوق كاركنان بهداشت (معاونت بهداشت) وزارت بهداشت با ساير ارگان ها و يا كارمندان نيز متذكر شويد .
Iran (Islamic Republic of)
بهرام
۰۹:۵۵ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴
با سلام ما بازنشسته های آموزش وپرورش آلان نصف معلمان شاغل حقوق می گیریم چرا هیچکس حرفی نمی زند
آخرین اخبار