جنبش هشتگی بالتیمور+عکس

در پی تبعیض نژادی،صفحه های اجتماعی محلی امن برای شهروندان آمریکایی شده تا به دور از خشونت پلیس، نمایی حقیقی از دموکراسی آمریکایی را به نمایش بگذارند.

به گزارش سرويس فضاي مجازي باشگاه خبرنگاران،گری که تنها 25 سال داشت،هفته گذشته توسط پلیس دستگیر و در حین انتقال به ون پلیس از ناحیه ستون فقرات دچار آسیب دیدگی شد و در مسیر انتقال به بیمارستان فوت کرد.این ماجرا جرقه ای بود که پس از شهرهای فرگوسن،چارلستون شمالی،نیویورک و کلیولنداین بار نوبت به شهر بالتیمور در ایالت مریلند برسد تا شاهد این خشونت‌ها و اعتراض‌ها باشد.

دموکراسی آمریکایی در فضای مجازی


کشته شدن مشکوک افراد سیاهپوست به‌ دست نیروهای پلیس اتفاقی است که طی یک سال گذشته بارها در آمریکا رخ داده است.تنها تفاوت این حوادث محل وقوع آن و نحوه کشته شدن این شهروندان بوده چرا که زمان زیادی از قتل یک شهروند آمریکایی توسط پلیس که از پشت به وی شلیک کرد نگذشته است.

دموکراسی آمریکایی در فضای مجازی

با گذشت 52 سال از سخنرانی معروف مارتین لوتر کینگ،همچنان تبغیض نژادی از دغدغه های اصلی ساکنان آفریقایی تبار آمریکا است که با آن دست و پنجه نرم می کنند.

دموکراسی آمریکایی در فضای مجازی

علاوه بر اعتراضات خیابانی،فضای مجازی نیز شاهد شکل گیری جنبش هایی علیه تبعیض نژادی و خشونت بر ضد سیاه پوستان آمریکایی است.ایجاد هشتگ هایی با عنوان « BlackPride » ، « WalterScott » ، « StopKillingBlack » و « BlackLivesMatter » در صفحه های اجتماعی محلی امن برای شهروندان آمریکایی شده تا به دور از خشونت پلیس نمایی حقیقی را از دموکراسی آمریکایی به نمایش بگذارند.  

دموکراسی آمریکایی در فضای مجازی


گزارش:از ضیایی

انتها پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.