نادران در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران:

اظهارات تیم هسته‌ای حکم "فکت‌شیت" ایرانی را دارد

یک عضو مجمع نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: اظهارات تیم مذاکره کننده هسته‌ای حکم فکت‌شیت ایرانی را دارد.

اظهارات تیم هسته‌ای حکم الیاس نادران نماینده مردم تهران در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران در مورد انتشار فکت‌شیت ایرانی، گفت: چون اعتمادی به تیم مذاکره‌کننده وجود دارد و بارها مسئولین بر این موضوع تأکید داشته‌اند بیان شفاهی آنها درباره موضوعات مرتبط با فکت‌شیت کافی به نظر می‌رسد.

وی افزود: به نظر بنده اظهارات تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای حکم فکت‌شیت ایرانی را دارد. 

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در ادامه با طرح پیشنهادی در مورد ارائه فکت‌شیت ایرانی جهت رفع سوء تفاهمات متذکر شد: وزارت امورخارجه می‌توانست موضع‌گیری و اظهارات شفاهی خود و سایر مسئولین تیم مذاکره‌کننده را تدوین کرده و به عنوان فکت‌شیت ایرانی ارائه می‌کرد.

نادران در ادامه با اشاره به متن بیانیه و موارد معطوف به فکت‌شیت مذاکرات، تصریح کرد: چون در متن بیانیه ایران و گروه 1+5 برخی کلمات مبهم و قابل سوء برداشت است احتمال اینکه این کلمات مغایر با خطوط قرمز نظام باشد وجود دارد به همین دلیل توصیه می‌شود تیم مذاکره‌کننده در توافق نهایی آن مواردی را که از نظر ما موضوعیت دارد به مانند اینکه در موضوع تحریم‌ها قرار است کدام تحریم‌ها برداشته شود، مدنظر قرار دهد.

این نماینده مجلس نهم در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: معتقدم برخی نقاط اساسی در گزارش بیانیه وجود دارد که مبهم است و باید در توافق نهایی شفاف شود.

نادران در ادامه در مورد اظهارات سخنگوی سازمان انرژی اتمی که اخیرا گفته است دستوری از مقام معظم رهبری برای انتشار فکت‌شیت صادر نشده، گفت: مقام معظم رهبری بارها حمایت خود را از تیم هسته‌ای اعلام کردند و در فرمایشات اخیر فرمودند که در جزییات مذاکرات دخالتی ندارند.

وی ادامه داد: انتشار فکت‌شیت و عدم انتشارش یک امر اجرایی است که باید مقامات کشور در این رابطه تصمیم‌گیری کنند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در پایان خاطر نشان کرد: در مورد امر هسته‌ای و مذاکرات باید یک وفاق ملی صورت گیرد و نظرات مقام معظم رهبری، نمایندگان مجلس و دولت و مردم در این موضوع مدنظر قرار گیرد. 

انتهای پیام/

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار