در جمع علما، ايثارگران و برگزيدگان استان فارس مطرح شد

تاكيد رئيس‌جمهوري بر ظرفیت بالای استان فارس به لحاظ قدمت تمدنی، علمی و فرهنگی

دكتر حسن روحاني در جمع علما، ايثارگران و برگزيدگان استان فارس گفت:‌ فارس به لحاظ قدمت تمدنی، علمی و فرهنگی ظرفیت‌های فراوانی دارد و استانی بسیار مهم از نظر دفاع از کشور و ایثارگری است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛  دكتر حسن روحاني رییس جمهوري كه در جمع علما، ايثارگران و برگزيدگان استان فارس سخن مي‌گفت به نقش «میرزای شیرازی» در تحولات منطقه و فتواهای این عالم بزرگ پرداخت.

رییس جمهور با اشاره به نقش سعدی و حافظ در فرهنگ و تمدن و ادب ایران گفت: بوستان و گلستان و دیوان حافظ كه برگرفته از قرآن کریم و آیات و روایات است نقش بسیار بزرگی در نخبه پروی شيراز داشته است.

دكتر روحاني در سخنان خود با بیان اینکه دفاع از فرهنگ اسلام و ایرانیان بسیار دارای اهمیت است گفت: ریشه بسیاری از مشکلاتی که ما در جامعه داریم به بینش، جهان بینی و فرهنگ حاکم بر افکار ما باز می گردد.

رئيس جمهوري افزود: اگر بتوانیم در دید و بینشمان نسبت به مسائل اجتماعی و فرهنگی یک نوع همدلی ایجاد کنیم مشکلات ما بهتر حل می شود.

وی با بیان اینکه ایران کشوری با استعدادهای فراوان و منابع بسیار غنی است که از جایگاه راهبردی در منطقه برخودار است گفت: این سرزمین از استعدادهای بسیار بالایی برخوردار است که باید شکوفا شود.

دکتر روحانی ادامه داد: یکی از مهمترین محورهای آزادی در کشور صندوق آراست؛ نعمت بزرگی که جامعه را زنده نگه می دارد.

رییس جمهور تاکید کرد: تمام مقام های کشور مستقیم و غیر مستقیم اعم از نمایندگی مجلس، رییس جمهوری و حتی رهبری به آرای مردم باز می گردد.

رییس جمهور با تاکید بر اینکه باید بتوانیم از فضای آزاد موجود در جامعه استفاده مناسب کنیم و این موضوع را خوب مدیریت کنیم گفت: در این زمینه باید دو اصل را هم پذیرفت که یکی پذیرفتن نظرات مخالف است.

وی افزود: باید بپذیریم که نظرات ما یکی نیست و این موضوع در تمامی مسائل اعم از مسایل فرهنگی، اجتماعی و سیاسی و اقتصادی صدق می کند.

وی با بیان اینکه باید آستانه تحمل را در جامعه بالا ببریم گفت: اگر می خواهیم به توسعه و پیشرفت دست یابیم راهی جز این نداریم.

دکتر روحانی با تاكيد براينكه دعوا و نزاع ها بنیان کن برای جامعه خطرناک است، گفت: باید فضا در جامعه باز باشد و بویژه در شیراز و در دانشگاه ها.

رییس جمهور با تاكيد بر اينكه افرادی، می خواهند بحث کنند و سخنرانی کنند؛ چرا باید با آن ها مشکل داشته باشیم و چرا از آن ها بترسیم، افزود: خیلی از مسائل و مشکلات در جامعه به عدم آگاهی مربوط می شود.

رییس جمهور با بیان اینکه ریشه برخی از مشکلات در کمبود اعتماد به نفس است گفت: برخی ها فکر می کنند چون جز کشورهای در حال توسعه هستیم نمی توانیم با کشورهای قدرتمند مذاکره کنیم اما ریشه این حرف ها در کمبود اعتماد به نفس آنان است.

وی افزود: ما از قدرت های بزرگ ترس و وحشتی نداریم؛ تیم مذاکره کننده ما در برابر شش قدرت بزرگ حرف می زند و آن ها هم به توان و قدرت ما در مذاکرات سیاسی اعتراف می کنند.  ما در این عرصه اعتماد به نفس پیدا کردیم و دربسیاری از امور اعتماد به نفس داریم.

رییس جمهور با بیان اینکه در مذاکرات هسته ای تا به امروز قدم های بسیار مهمی برداشته شده است گفت : در گذشته برخی ها فکر نمی کردند که دنیا اصل غنی سازی در ایران را بپذیرد و کشورمان در زمینه تحقیق و توسعه در زمینه سانتریفیوژ ها و همچنین مرکز هسته ای نطنز پشرفت های خوبی داشته است.

وی با بیان اینکه باید اعتماد به نفس داشته باشیم گفت: کشورمان کشور بزرگی است و از ظرفیت های والایی برخوردار است که باید در این زمینه آستانه تحمل خود را بالا ببریم و از ظرفیت های خود استفاده کنیم.

رییس جمهور افزود: ما در چند روز گذشته 349 قطعه اشیای تاریخی از بلژیک و 107 قطعه اشیای تاریخی از آمریکا وارد کشورمان کرده ایم و این نشان می دهد که شهرهای کشورمان از جمله شیراز مرکز باستانی ماست.

وي با بيان اينكه گروه های مختلف از جمله عشایر، دانش آموزان و دانشگاهیان مشکلات و توقعاتی دارند گفت: ما باید راه پیشرفت را ادامه بدهیم تا بتوانیم این مشکلات را برطرف کنیم.

دکتر روحانی در ادامه اين ديدار گفت: در زمینه حل مشکلات ایثارگران گام های خوبی برداشته شده است و قانون خدمات ایثارگری که مدت‌ها خاک می خورد احیا کرده ایم و آن را ابلاغ کرده ایم که بزودی اجرایی می شود .

وی در پايان اين ديدار تصريح كرد: اعتقاد داریم دعای یک خانواده ایثارگر می تواند دولتی را احیا و زنده کند؛‌ ما در برابر ایثارگران جامعه شرمنده هستیم و تلاش می کنیم که قدم هایی را برای آن ها برداریم چرا که رزمندگان و ایثارگران ما همواره عزت آفرین بوده و هستند .

انتهای پیام/د

برچسب ها: ظرفیت ، بالای ، قدمت ، تمدنی ، شیراز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.