رايس: اوباما با سران شورای همکاری ديدار می کند

مشاور امنیت ملی رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد باراک اوباما در چند هفته آینده با سران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در کمپ دیوید دیدار می کند.

به گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از العربیه، سوزان رایس، مشاور امنیت ملی رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد باراک اوباما در چند هفته آینده با سران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در کمپ دیوید دیدار می کند.
سوزان رایس در سخنرانی خود در بنیاد عربهای آمریکا در واشنگتن، هدف دیدار رئیس جمهور آمریکا با سران کشورهای حاشیه خلیج فارس در کمپ دیوید را تاکید بر شراکت قوی و تقویت همکاری امنیتی بین دو طرف اعلام کرد. 
رایس افزود: در دیدار کمپ دیوید درباره چگونگی همکاری های مشترک برای پایان دادن به کشمکش ها در منطقه گفتگو خواهد شد. 
وی خاطر نشان کرد: مانند شرایط سوریه، بحران یمن هم راه حل نظامی ندارد. در صورت ادامه نبردها در یمن، اوضاع انسانی در این کشور وخیم تر خواهد شد. ما با همه طرف ها برای پایان دادن به خشونت ها و آغاز مذاکرات سیاسی زیر نظر سازمان ملل تعامل داریم. از سرگیری فوری این مذاکرات و آغاز ارسال کمک های بشردوستانه به یمن امکان پذیر است. 
رایس همچنین گفت: ما از نزدیک سلامت شهروندان آمریکایی را در یمن زیر نظر داریم و ایجاد فرصت های خروج آنها از این کشور را بررسی می کنیم. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار