معاون آبزی پروری شیلات ایران:

امسال 30 هزار تن میگو تولید می‌شود

معاون آبزی پروری شیلات ایران گفت: از 9 هزار و 200 هکتار اراضی میگوی پرورشی دراستانهای بوشهر، خوزستان، سیستان و بلوچستان، گلستان و هرمزگان امسال 30 هزار تن میگو تولید می‌شود.

امسال 30 هزار تن میگو تولید می‌شودبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه اطلاع رسانی جامعه دریایی ايران (مانا)؛ حسین عبدالحی در جشنواره روز ملی خلیج فارس در بوشهر، این استان را مستعد پرورش آبزیان دانست و اظهار داشت: سطح فعال پرورش میگو دراستان بوشهر پنج هزار هکتار است و 30 هزارهکتار در این استان برای توسعه پرورش میگو شناسایی شده است.

وی اعلام کرد: با توجه به صادرات میگوی پرورشی ایران به خارج از کشور باید با تقویت بخش فرآوری و بسته بندی میگو و یافتن بازارهای هدف مشکل فروش این ماده غذایی برطرف شود.

معاون آبزی پروری شیلات ایران با بیان اینکه 90 درصد تولید میگوی سال 92 به خارج از کشور صادر شد، افزود: در سال 93 به دلیل وجود برخی مشکلات صادرات به کندی انجام شد و 40 درصد محصول در بازارهای داخلی به فروش رفت.

عبدالحی گفت: امسال برای کمک به توسعه صنعت پرورش میگو درکشور دو هزار میلیارد ریال تسهیلات و سرمایه در گردش پیش بینی شده است.

وی افزود: از این میزان 700 میلیارد ریال از سوی صندوق توسعه بخش کشاورزی و یک هزار میلیارد ریال را بانک کشاورزی و بقیه از سوی خود صنعت تأمین می‌شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: اقتصادی ، تولید ، میگو ، شیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار