اخبار حوزه دنیای ارتباطات در هفته گذشته ؛

از تغییر تعرفه های مخابراتی تا آخرین وضعیت شبکه ملی اطلاعات در کشور

موضوع تعرفه های مخابراتی و وضعیت شبکه ملی اطلاعات از مهمترین عناوین خبری هفته گذشته بود.

 به گزارش خبرنگار دنیای ارتباطات باشگاه خبرنگاران،موضوع تغییر تعرفه های ارتباطی ،اعلام برنامه های شرکت پست در همایش تبیین برنامه های سال 94 پست وهمچنین افتتاح چندین پروژه ارتباطی در استان قم با حضور وزیر ارتباطات وفناوری اطلاعات ازجمله ویژه برنامه های هفته گذشته ارتباطات بود که در ادامه نگاهی گذرا به آنها خواهیم داشت.

‌ قرار بر افزایش تعرفه‌های مخابراتی نیست

در هفته گذشته محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه همایش تبیین سیاست‌های شرکت پست که در محل وزارت ارتباطات برگزار شد، با اشاره به افزایش سود شرکت پست اظهار کرد: خوشبختانه با توجهی که دولت در برنامه پنجم توسعه به شرکت پست داشت، برای اولین بار پست جمهوری اسلامی ایران به سود دهی رسید، چرا که در دهه‌های گذشته شرکت پست به دلیل بدهکاری‌ها و ضعف شدید مالی عملا نمی‌توانست برنامه‌های خود را اجرا کند اما امیدواریم در سال جاری برنامه‌های خود را در زمینه پست هوشمند فراهم کند.
وی با اشاره به لزوم تجهیز پست به ابزار IT افزود: به منظور خدمات سریع پست در زمینه پست مالی، لجستیکی و پست الکترونیک لازم است تا پست بیشتر به ابزار IT مجهز شود.

واعظی در ادامه در خصوص عدم افزایش تعرفه‌های مخابراتی در سال جاری تصریح کرد: قرار به افزایش تعرفه‌ها نیست اما در صورتی که دستگاهی تصمیم به افزایش داشته باشد، بر اساس بخشنامه معاون اول رئیس جمهور، این افزایش باید توجیح اقتصادی داشته باشد و در دولت مطرح شود که سقف این افزایش 15 درصد معادل تورم فعلی است.

پست برای اولین بار سود ده بود

محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در همایش تبیین برنامه‌های سال 94 شرکت پست که هفته گذشته  در محل وزارت ارتباطات برگزار شد، با اشاره به افزایش رشد ترافیک شرکت پست اظهار کرد: مجموعا در ترافیک پست در سال 92، 562 مرسوله جابجا شد و در سال 93 رشد ترافیک به 663 میلیون مرسوله افزایش یافت، یعنی در یکسال، 70 میلیون مرسوله اضافه شده است.

وی افزود: همچنین در بخش حجم و وزن مرسولات 28 درصد رشد، در بخش پست ویژه 34 درصد و پست سفارشی 23 درصد رشد داشته‌ایم که امیدواریم در مجموع این افزایش رشد بتواند درآمد خوبی ایجاد کرده باشد.

فراخوان صدور پروانه ایجاد و بهره‌برداری از شبکه ارتباطات ثابت منتشر شد

صادق عباسی شاهکوه معاون بررسی‌های فنی و صدور پروانه رگولاتوری با اشاره به فراخوان صدور پروانه شبکه ارتباطات ثابت اظهار کرد: پروانه FCP، با توجه به ضرورت ساماندهی پروانه‌های حوزه ارائه خدمات ارتباطی، انتقال داده و اینترنت باند پهن ثابت شامل پروانه‌های ارائه خدمات انتقال داده‌ها (PAP)، توزیع‌کنندگان اینترنت (ISDP)،ارائه خدمات عمومی تلفن ثابت (PSTN) و عرضه‌کنندگان خدمات اینترنت (ISP) و در راستای حذف وابستگی به فناوری، سرعت بخشیدن به توسعه خدمات در سراسر کشور و ارتقاء سطح فعالیت شرکتهای توانمند در حوزه ICT صادر می‌شود.

وی افزود: تمامی اشخاص حقوقی متقاضی و واجد شرایط دریافت پروانه می‌توانند پس از مطالعه دقیق مصوبه "اصول حاکم بر صدور پروانه ایجاد و بهره‌برداری از شبکه ارتباطات ثابت (FCP)" و شرایط درج شده در فراخوان، درخواست‌های خود را به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی ارسال کنند.

همراه اول به مشترکین اعتباری عیدی می دهد

در هفته گذشته همراه اول اعلام کرد که به مشترکین اعتباری خود که پس از یک دوره غیر فعال بودن، با شرکت در کمپین نوروزی مجدداً فعال شده اند، عیدی می دهد.

همراه اول به مشترکین اعتباری عیدی می دهدبه گزارش گروه دنیای ارتباطات باشگاه خبرنگاران، در طرح وفاداری مشترکین فعال شده در نوروز ۹۴، به مشترکین اعتباری که پس از یک دوره غیر فعال بودن، تا سی‌ام اردیبهشت ماه مجدداً فعال می شوند، معادل ۵۰ درصد مبلغ شارژ شده، عیدی تعلق می گیرد.

در این طرح که از یکم تا سی ام اردیبهشت ماه اجرا می شود، برای مشترک پیامکی ارسال خواهد شد که طی آن اعلام می شود، وی مشمول دریافت ۵۰ درصد شارژ هدیه درون شبکه (مکالمه، پیامک، پیام چندرسانه ای داخل شبکه و اینترنت همراه) است و نحوه فعال سازی آن نیز توضیح داده می شود.

مشترکین مشمول این طرح می توانند از طریق کد دستوری *۱۱۱*۱۲۶*PIN#و یا ارسال ۱۲۶*PIN سرشماره ۱۱۱ از طریق پیام کوتاه، عیدی خود را فعال و پس از فعال سازی به مدت ۳۰روز از این اعتبار هدیه استفاده کنند.

نحوه فعالیت دارندگان پروانه‌های ISP و ISDP تصویب شد

علی‌اصغر عمیدیان دبیر کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات از تصویب نحوه ادامه فعالیت شرکتهای دارنده پروانه‌های عرضه خدمات اینترنت رسا (ISP) و توزیع اینترنت (ISDP) در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات خبر داد.

وی با اشاره به تصویب پروانه‌های  ارتباطی اظهار کرد: براساس این مصوبه پروانه جدید ISP و ISDP صادر نمی‌شود و آن دسته از پروانه‌های ISP و ISDP تمدید خواهند شد که مطابق با ضوابط پروانه‌شان، در حوزه پروانه دریافتی فعالیت کرده، تخلف عمده نداشته باشند و تقاضای تمدید پروانه خود را در زمان مقرر به رگولاتوری ارائه کنند.

با حضور رئیس مجلس و وزیر ارتباطات خدمات شبکه پهن باند قم افتتاح شد

هفته گذشته با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی و وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، خدمات و توسعه شبکه پهن باند و همچنین پروژه های ارتباطی و فناوری اطلاعات استان قم  به بهره برداری رسید.
استان قم به عنوان مرکز فقهی شیعه در جهان اسلام و حضور مراکز حوزوی و دانشگاهی، دارای قابلیتها و توانمندیهای منحصر به فردی در عرصه تولید دانش، آگاهی و محتوا و خدمات مبتنی بر فاوا است. بر همین اساس وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از سال گذشته یک برنامه مدون تدوین و گروه ویژه ای را با مدیریت سازمان فناوری اطلاعات ایران و مشارکت تمامی بخشهای مرتبط با این حوزه به منظور تحقق اهداف و برنامه های پیش بینی شده در این بخش تشکیل داد.

گفتنی است، پروژه های تدوین شده در راستای ایجاد توسعه شبکه ملی اطلاعات و تامین هرچه بیشتر استان قم در قالب یک اکوسیستم پهن باند با مشارکت بخشهای مختلف اجرایی شده است.

شبکه ملی اطلاعات80 درصد نیاز مردم در داخل کشوربرطرف می کند
 
محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در سفر استانی خود به استان قم وافتتاح شبکه  پهن بانداستان قم اظهار کرد: شبکه ملی اطلاعات  می توانددر توسعه پهن باند قم نقش موثری داشته باشد.

وی افزود:شبکه ملی اطلاعات را به گونه ای تعریف کرده ایم که 80 درصد نیاز مردم در داخل کشوررابرطرف می کند

واعظی با اشاره به سفر سال گذشته خود دراستان قم  ودیدار با مراجع تقلیدگفت:درجهت نشرافکار شیعی که خواسته این مراجع عالی قدر بود؛ کمیته ویژه ای تشکیل شد و نتایج این کمیته  بهره برداری ازشبکه پهن بانددر قم است که الحمدلله امروز به وقوع  پیوست.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار