جان کری:موضوع يمن می تواند راه حلی سياسی داشته باشد

وزیر خارجه آمریکا در کنفرانس خبری مشترک با همتای هلندی خود گفت: موضوع یمن می تواند به راه حلی سیاسی منجر شود.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ به نقل از آسوشیتدپرس،وزیر خارجه آمریکا در کنفرانس خبری مشترک با همتای هلندی خود گفت: موضوع یمن می تواند به راه حلی سیاسی منجر شود.کری گفت: از مشارکت هلند در تلاشها برای مقابله با داعش تشکر می کنیم. ما همچنین از تلاشهای آنها برای مقابله و پاسخگویی به موضوع بحران آوارگان در خارومیانه قدردانی می کنیم. آنها همچنین نقش مهمی در تلاشهای برای مبارزه با بیماری ابولا ایفاء کرده اند.
وی افزود: ما همچنین بر نگرانی خود درباره یمن و نیاز به مهار درگیریها تاکید کردیم تا این موضوع تاثیری بیش از این بر منطقه نداشته باشد و به راه حلی سیاسی برسد.
برت کوئندرز وزیر خارجه هلند هم در این کنفرانس خبری گفت:آمریکا یکی از متحدان پر ارزش ما است و همانطور که می دانید تحولات زیادی در اروپا و اطراف آن در جریان است و به نظرم روابط ما بیش از پیش از اهمیت بالایی برخوردار است.تعامل برای کاهش تنش در منطقه بسیار ضروری است. ما در ناتو با هم تعامل داریم و در این حیطه ها تلاش کرده ایم. ما همچنین تلاش کرده ایم که معاهده مینسک واقعا عملی شود و این موضوع مهمی است.
وی افزود: تعامل ما برای مبارزه با داعش از اهمیت بالایی برخوردار است و ما در این رابطه در حیطه های گوناگون با هم تعامل داریم و مبارزه با شبه نظامیان خارجی که قصد دارند به این گروه ملحق شوند از اهمیت بالایی برخودار است.


انتهای پیام/
برچسب ها: کری ، آمریکا ، یمن ، سیاسی ، عربستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار