تظاهرات عليه تبعيض و بی عدالتی در نيويورک

صدها تظاهر کننده روز جمعه در نیویورک «اجرای عدالت را درباره فردی گری»‌، جوان سیاه پوست 25 ساله ای که مرگ وی به شورش هایی در بالتیمور منجر شد، خواستار شدند.

 به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، صدها تظاهر کننده روز جمعه در نیویورک «اجرای عدالت را درباره فردی گری»‌، جوان سیاه پوست 25 ساله ای که مرگ وی به شورش هایی در بالتیمور منجر شد، خواستار شدند.
اندکی پیش از این تظاهرات دادستان ایالت مریلند از تعقیب شش مامور پلیس به اتهام دست داشتن در مرگ فردی گری که 19 آوریل، یک هفته بعد از بازداشت در زندان جان باخت، خبر داده بود.
تظاهر کنندگان که بعد از ظهر در میدان اتحاد در مرکز منهتن تجمع کرده بودند، پلاکاردهایی که در دست داشتند که روی آنها شعارهای « عدالت برای فردی گری» و « جان سیاهان و اشخاص رنگین پوست مهم است» به چشم می خورد.
تظاهر کنندگان همچنین پلاکاردهایی در دست داشتند که روی آنها شعار « پلیس نیویورک را خلع سلاح کنید»، به چشم می خورد.
ای جی، دانشجویی که از نیوجرسی برای تظاهرات به نیویورک آمده بود و خواست نام خانوادگی او فاش نشود، گفت « فقط در بالتیمور اوضاع به این منوال نیست، همه جای این کشور این طور است. من فکر می کنم مردم آنچه را که در این کشور در جریان است، درک می کنند ».
وی همچنین گفت « خیلی خوب است که شاهدیم مردم برای تظاهرات از خانه های خود بیرون می آیند ». این دانشجو خاطر نشان کرد « ما به اصلاح دستگاه قضایی نیاز داریم و نحوه انجام این کار اعتراضات خیابانی است ». 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار