یک روان‌شناسی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد:

4 راه کنترل خشم مردان را بشناسید

یک روان‌شناس گفت: از دلایل خشم مردان در زندگی مشترک، عدم اعتماد بین زوجین است.

فاطمه منفردپویا روان‌شناس در گفت‌وگو با خبرنگار خانواده باشگاه خبرنگاران با اشاره به روش‌های آرام کردن همسر عصبانی اظهار کرد: حیاتی‌ترین عامل برای شکل‌گیری یک ازدواج موفق اعتماد است و در صورتی که به همسرتان اعتماد کامل ندارید در مورد او کنکاش نکنید، چرا که با این رفتار اوضاع بدتر شده و عصبانیت طرف مقابل افزایش می‌یابد.

وی در ادامه افزود: رابطه خود را با همسرتان طوری تنظیم کنید که بهترین دوست و رفیق او باشید و در کارها با یکدیگر مشارکت داشته باشید.

منفردپویا در خصوص روش‌های آرام کردن تندخوترین مردان تصریح کرد: زمانی که همسرتان عصبانی است آرام باشید حتی اگر حق با شما باشد بحث درباره موضوع را به وقت دیگری موکول کنید و با ارائه رفتاری مشابه وضعیت او را همچون آینده معکوس کنید. هنگامی که همسر شما خشم خود را برملا می‌سازد به حرف‌هایش گوش کنید و بگذارید هرچه می‌خواهد به زبان بیاورد.

روان‌شناس تأکید کرد: احساسات همسرتان را در مواقع عصبانیت در نظر گرفته و وقتی از دلایل عصبانیت او با خبر شدید و متوجه شدید که شما نیز در این ماجرا مقصر هستید مسئولیت اعمال خود را در نظر بگیرید و برای صلح چند قدم بردارید.

وی در پایان گفت: در مواقع خشم همسرتان عیب‌جویی‌های بی‌دلیل از او را کنار بگذارید چرا که عیب‌جویی منجر به اوج‌گیری عصبانیت او شده و اوضاع بدتر می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار